پرورش عضلات سینه ای – بخش بیستم

درودها بر شما، حرکات بعدی، انواع اجرای شنای سوئدی. به صورت کلی، در ورزش بدنسازی، حرکاتی را که با وزن بدن اجرا می کنید، اصطلاحا calisthenics، می نامند که به ورزشهای شاخه بدنسازی سوئدی، معروف هستند، به همین علت، باب شده است که فرضا به شنا، اصطلاحا شنای سوئدی می گویند.

با اجرای شنا در وضعیت تخت یا همان Push up، پیش می رویم. چند مورد عمده در اجرای این حرکت وجود دارد که توسط افراد اکثرا مبتدی، رعایت نمی شود. یک مورد همین قفل کردن مفصل آرنج، در انتهای دامنه مثبت تکرارها بوده که در این صورت، فشار به مفصل مربوطه، از عضلات سینه ای، منتقل شده که خود کیفیت تمرین را کاهش می دهد. مورد دیگر، پیش روی نیمه در دامنه منفی تکرارها، می باشد، یعنی ورزشکار به درستی این بخش از حرکت را اجرا نکرده و تنها به فکر افزایش تعداد تکرارها و جابجا سازی بدن در طول حرکت، به هر قیمتی، می باشد، به این ترتیب، عضلات سینه ای، به درستی در بخش منفی تکرارها، در دامنه فیزیولوژیکی آنها، کشش مناسبی را تجربه نکرده و به نوعی، به حداکثر پتانسیل رشد خود، تحریک نخواهند شد.

مورد دیگر، عدم قرارگیری صحیح دستها و آرنج ورزشکار، نسبت به بالاتنه بوده، ورزشکار یا بیش از حد دستان خود را جمع و آرنج ها را چسبیده به پهلو حفظ کرده که موجبات درگیری بیشینه سه سربازویی را فراهم می آورد یا دستها را بیش از حد باز و آرنجها را کاملا از پهلو ها با فاصله قرار می دهد، که موجبات آسیب سرشانه و انتقال فشار به عضله جلویی سرشانه را که هدف اصلی در این تمرین نمی باشد، فراهم می آورد.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *