پرورش عضلات سینه ای – بخش ششم

درودها بر شما، در حرکت قفسه سینه اجرا شده با استفاده از سیم کش، می توانید از تکنیک استراحت و توقف نیز بهره ببرید، همچنین تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکت، البته هر دوی اینها نیز به راحتی با استفاده از قفسه سینه دستگاه، قابل اجرا هستند ولی دست شما در قفسه با استفاده از سیم کش بر روی دیگر تکنیک ها باز نیست که آنها را جهت باترفلای دستگاه، توضیح خواهم داد.

جهت استراحت و توقف، به ناتوانی که رسیدید، برای یک تایم مشخص، فرضا ۱۰ الی ۱۵ ثانیه استراحت کرده، مجددا ادامه تکرارها، برای بار دیگر که به ناتوانی رسیدید، استراحتی کوتاه، اینبار فرضا ۲۰ ثانیه و ادامه ماجرا. در جلسه بعدی، برای اینکه سیستم عصبی عضلانی شما به روند عادت نکد، بیایید استراحت اول را فرضا ۲۰ ثانیه در نظر گرفته، پیشروی تا ناتوانی، مجددا ۲۰ ثانیه استراحت کرده و بار دیگر تا ناتوانی، در مجموع هدفتان این باشد که به صورت مداوم بدن را با یک روند متفاوت، هرچند بسیار کوچک نسبت به جلسه تمرینی قبلی، مواجه سازید. همین امر باعث خواهد شد که عضلات شما، مداوما با یک مورد جدید رو در رو شده و در صورت تامین بودن تغذیه و استراحت کافی، روند رشد مداوم را در پیش داشته باشند.

تکرارهای نیمه و یک چهارم، به صورت کلی زمانی استفاده می شوند که شما دیگر توان ادامه تکرار را در رنج کامل یک بازه حرکتی را نداشته باشید، یعنی نتوانید فرضا دامنه مثبت یک تکرار را در طول کامل آن پیش ببرید، در اینجاست که ادامه ماجرا را به صورت تکرارهای نیمه پیش برده، به ناتوانی در همین تکرارهای نیمه که رسیدید، یک چهارم بازه را اجرا کنید، تا جایی که دیگر حتی یک سانتیمتر نیز نتوانید بار مورد استفاده را جابجا نمایید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *