پرورش عضلات زیربغل – بخش پانزدهم

درودها بر شما، در انتهای دامنه مثبت، یعنی مماس شدن بدن با میله یا هر محلی که دستان خود را در آن قلاب نموده اید، یک مکث کوتاه داشته و به انقباض ایستایی، در عضلات زیربغل خود بپردازید. اگر این حرکت را با استفاده از دارحلقه و یا باند تی آر ایکس اجرا می نمایید، خواهید توانست که بر دامنه درگیری و کشش اعمال شده بر عضلات هدف، بی افزایید، ضمن اینکه، به راحتی دستها را در موقعیت موازی قرار دهید که برای خیلی از افراد، حالت اجرایی تکرارها را به گونه ای خوش آیند تر و راحت تر در بخش مچ دستان ایشان، پیش می برد.

تکنیکی همچون استراحت و توقف به راحتی در این حرکت، قابل اجرا می باشد. تکرارهای دامنه نیمه و یک چهارم بازه حرکتی، پس از رسیدن به ناتوانی در اجرای دامنه کامل یک تکرار نیز، به راحتی قابل اجرا بوده، ضمن اینکه می بایستی در نظر داشته باشید، جهت اعمال فشار و درگیری هرچه تمام تر، بر دوش عضلات زیربغل، این تکرارها را از نقطه انتهای دامنه منفی تا میانه دامنه مثبت پیش ببرید تا از کارکرد عضلات بازویی و ساعد، کاسته شود.

ممکن است در این حرکت نیز، نیازمند استفاده از بند لیفت باشید تا از نظر عصبی، فشار را متوجه عضلات زیربغل خود نمایید، ضمنا سعی کنید، انگشت شست خود را، هم سو با مابقی انگشتان، به دور میله قرار دهید و به نوعی، با کف دست قلاب شده، وزن خود را حفظ کنید، نه با قوای انگشتانتان، تا به این شکل، تا جای ممکن از عملکرد و دخالت عضلات کمکی، کاسته و بدن مجبور شود نیروی مورد نیاز را از عضلات هدف تامین نماید.

ادامه دارد…
شاد و برقرار باشید.
موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *