پرورش عضلات سینه ای – بخش سوم

درودها بر شما، دستگاه قفسه سینه باترفلای، همانگونه که در گذشته، در مبحث مربوط به آناتومی حرکات، خدمتتان عرض کرده ام، دارای دو نوع، یکی دستگاه پک داک بوده که ورزشکار، بخش ساعد خود را بر روی پد مربوطه قرار داده و به اجرای تکرارها می پردازد، نوع دوم هم که همین دستگاه باترفلای مرسوم است.
مدل پک داک، به نوعی عضلات دوسر بازویی شما را، از دور عضلات کمکی، خارج می نماید، چرا که در تمامی انواع حرکات قفسه سینه، عضلات دوسربازویی نیز، کمی درگیر می شوند ولی در پک داک دیگر این موضوع وجود ندارد. این دستگاه به شما امکان ایجاد یک انقباض بالقوه را در انتهای دامنه مثبت تکرارها داده، چرا که شما خواهید توانست، در انتها، پدها را به یکدیگر فشرده و باعث درگیری بالقوه فیبر عضلات سینه ای به خصوص بخش داخلی این عضلات شده و به تقویت آنها بپردازید.

از سوی دیگر این دستگاه ممکن است برای آناتومی بدنی همه افراد مناسب نباشد و برخی در حین اجرا، احساس نامناسبی را در سرشانه خود خواهند داشت که می تواند نشانه بروز تدریجی آسیب دیدگی باشد. دستگاه باترفلای، معمولا دارای دو دستگیره بوده، یکی در هنگام گیرش، کف دستها به سمت زمین بوده و دیگری کف دستان شما به سمت همدیگر خواهند بود. در حالت اول، در حین اجرای تکرارها، ممکن است بخش جلویی سرشانه های شما، بیش از حد وارد گود شده، ضمنا نخواهید توانست در انتهای دامنه مثبت، انقباضی در خور را ایجاد نمایید، ولیکن در حالت دوم، هم امکان ایجاد انقباض بیشتر خواهد بود و هم کارکرد عضلات کمکی جلویی سرشانه حداقل می شود ولیکن در اینجا نیز، عضلات تثبیت کننده حرکت، یعنی دوسربازویی، وارد عمل می شوند.

ادامه دارد…
استوار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *