افزایش سابقه تمرینی، کاهش حجم تمرین – بخش چهارم

درودها بر شما، فرض بفرمایید که شما قصد تمرین دادن عضلات سینه ای را داشته و به منظور انتخاب تعداد ست ها و حرکات، دو راهکار و رویه ذیل را، پیش رو دارید:

اول اجرای سه ست برای هر حرکت، یک ست گرم کردن و آشنایی با حرکت و دو ست تا ناتوانی و استفاده از حرکات قفسه بالا سینه دمبل، پرس بالا سینه هالتر، قفسه سینه دستگاه، پرس سینه دمبل، حرکت کراس اور به صورت تمرکز روی درگیری فیبرهای بخش پایینی عضلات سینه ای، حرکت پارالل و در نهایت شنای سوئدی.

رویه دیگر شامل اجرای سه ست برای حرکت اول، ست اول و دوم به صورت هرمی صعودی افزایش دادن وزنه و تنها گرم نمودن و آماده سازی عضلات و ست آخر پیش روی تا فراتر از ناتوانی بوسیله تکنیکی همانند استراحت و توقف، حرکت اول پرس بالا سینه هالتر. سپس حرکت بعدی قفسه سینه دستگاه باتر فلایی، یک ست گرم کردنی، ست بعدی، پیش روی تا فراتر از ناتوانی با استفاده از تکنیک درآپ ست.
پس از آن حرکت پرس سینه هالتر، یک ست آشنا سازی عضله با حرکت و یک ست به همراه استفاده از تکنیک تکرارهای کمکی و در نهایت یک ست حرکت پارالل و در انتهای ست بکار گرفتن تکنیک تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکت تا جایی که دیگر یک سانتیمتر نیز نتوانید عضلات درگیر را منقبض و تنه را جابجا نمایید.

با آن رویه اول، شما کیفیت تمرین را کاهش داده و بر کمیت آن افزوده اید، به این شکل به زبان ساده و مختصر، تحریک به رشد عضلانی را کاهش داده اید ولی در رویه دوم، داستان متفاوت است.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *