افزایش وزن توده عضلانی – بخش هفتم

درودها بر شما، به تجربه خدمتتان عرض می کنم، یکی از اولین گام ها در جهت افزایش وزن توده عضلانی، افزایش تعداد وعده های غذایی می باشد. این مطلب کاملا درست است که بدن شما تاحدودی برایش فرقی نمی کند که کل کالری مورد نیازتان را در یک وعده غذایی دریافت نمایید یا فرضا ۶ وعده، ولیکن قطعا شما دارای یک ظرفیت معده ای بوده و نمی توانید در یک وعده که هیچ، حتی در سه وعده مرسوم هم، به افزایش کالری به مقداری معقول جهت افزایش وزن توده عضلانی نائل آیید.

بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که در زمان شروع تمرینات بدنسازی، شما یک محرکی را جهت ساخت توده عضلانی ایجاد کرده اید که ماهیت خودش، نیازمند سوخت رسانی بدن به جهت انجام این فعالیت ورزشی، می باشد. فرضا شما با اجرای این تمرینات روزانه، اگر در گذشته می بایستی برای ثابت نگاه داشتن وزنتان، روزانه ۲۰۰۰ کالری دریافت می نموده اید و حالا ۵۰۰ کالری را نیز در طی جلسه تمرینی خود مصرف می نمایید، پس اگر بخواهید وزنتان ثابت بماند، قطعا به ۲۵۰۰ کالری نیازمند هستید.

از سوی دیگر، چون هدف شما افزایش وزن عضلانی می باشد، می بایستی ۵۰۰ کالری را نیز به این مقدار بالا بی افزایید که مجموعا برابر با ۳۰۰۰ کالری می شود. اگر به صورت روزانه، به دریافت سه وعده غذایی و مجموعا همان ۲۰۰۰ کالری عادت داشته اید، حال به گونه ای مشکل می باشد که بخواهید ۱۰۰۰ کالری دیگر در این سه وعده بگنجانید، تازه وعده غذایی بعد از تمرین هم می باشد، با فرض اینکه تمرین شما فرضا با نهار و یا شما شما فاصله داشته و نتوان روی این وعده ها به عنوان پس از تمرین حساب باز کرد، در این صورت حتما باید یک وعده را به آن سه وعده غذایی، جهت پس از تمرین، بی افزایید.

ادامه دارد…
شاد و تندرست باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *