افزایش وزن توده عضلانی – بخش ششم

درودها بر شما، خیلی از عزیزان ورزشکاری که با کمبود وزن مشکل داشته و معمولا دارای نرخ سوخت و ساز بالایی هستند، از این امر شکایت دارند که به گفته خودشان، هر مقدار هم غذا میل می کنند و کالری وارد بدنشان می نمایند، بازهم آنطور که باید و شاید، وزن توده عضلانی کسب نمی کنند، از کم و کیف تغذیه ایشان که سوال می کنی و در آن دقیق می شوی، مشاهدی می کنی که ایشان تنها دچار یک تصور ذهنی از کالری رسانی مازاد هستند، نه چیزی دیگر.

به شخصه، با دوستان زیادی برخورد داشته ام که به نوعی لاغر پیکر بوده و از این امر شکایت داشتند، مجموع کالری دریافتی ایشان و نوع تغذیه را که بررسی نمودم، کمبود کالری دریافتی و عادات غذایی اشتباه را مشاهده کرده ام، برای مثال، نوشیدن آب فراوان به همراه غذا. به این ترتیب، رفته رفته یک بخشی از فضای معده ایشان را آب در برگرفته و فضای لازم برای مواد مغذی کاهش می یابد و به زبان ساده، ایشان دچار یک احساس سیری کاذب می شوند. یا اینکه به همراه وعده غذایی خود از نوشیدنی های همچون نوشابه ها استفاده نموده که ضمن افزایش سریع قند خون و ایجاد یک حس پر بودن در معده، پس از دقایقی مجددا کاهش قند خود و احساس کمبود انرژی را در بر داشته که می تواند به شرایط آنابولیزان توده عضلانی آسیب وارد ساخته و تنها بر بافت چربی ایشان بی افزاید.

اکثر افرادی که به نوعی لاغر پیکر بوده و از نظر سلامت بدنی، مشکل خاصی ندارند، همه اشتباه ایشان در نوع تغذیه و مقدار کالری ورودی، خلاصه می شود، تنها می بایستی به یادداشت برداری از کالری دریافتی پرداخته، بوسیله فرمول های موجود در اینترنت، کتب تغذیه و حتی کتابچه تغذیه مایک منتزر که ترجمه شد و در کانال ها و فضای مجازی در اختیارتان قرار گرفت، مقدار کالری مورد نیاز بدن خود را حساب نموده و به مقایسه با میزان دریافتی، بپردازند تا به نوعی مشکل را ریشه یابی نمایید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *