رویکردی عملی در خصوص مکمل های غذایی – بخش نخست

درودها بر شما، قصد دارم در یکسری پست ها ی متوالی، به بررسی رویکردی عملی در خصوص مصرف مکمل های غذایی پرداخته و در مجموع یک راهنمای کلی را، در اینباره به خواننده محترم، ارائه نمایم.

در ابتدا بایستی به بررسی این موضوع بپردازیم که کلا مکمل های غذایی شامل چه موارد اصلی ای می شوند. اگر قصد داشته باشیم از یک نمای کلی نگاه کنیم، مکمل های پر مصرف در ورزش بدنسازی، شامل دسته ویتامین ها و عناصر معدنی بوده، مکمل های پروتئینی که درصد بیشتر آن را پروتئین هایی همچون سویا، سفیده تخم مرغ یا همان آلبومین، پروتئین آب پنیر یا همان وی با نام علمی لاکتالبومین و پروتئین کازئین که تقریبا ۷۰ درصد از پروتئین شیر را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر مکمل های کربوهیدراتی را داریم که یا کلا از این ماده درشت مغذی تشکیل شده اند یا ترکیبی از درشت مغذی کربوهیدرات، پروتئین، چربی و ریز مغذی های ویتامین ها و عناصر معدنی بوده که به صورت کلی از آن ها به عنوان ویت گینر یا همان وزن دهنده یاد کرده یا دارای انواع MRP که به نوعی جایگزین یک وعده غذایی بوده، می باشند.
از سوی دیگر، مکمل های آمینو اسیدی، کراتین ها، تقویت کننده کارایی همانند کافئین و محرک های چربی سوزی همانند همین کافئین و یا بهبود دهنده های روند سوخت چربی همچون ال کارنیتین و CLA را داریم که در مجموع، مکمل های پر مصرف در این ورزش، می باشند.

ادامه دارد…
سربلند و برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *