مکمل های غذایی، افسانه یا واقعیت، کاربرد اصولی – بخش نهایی

درودها بر شما، در نهایت کمی هم به بحث استفاده از مکمل ها در دوران کاهش وزن بپردازیم. برای مثال دیگر هر ورزشکار پرورش اندامی، آگاه است که قهوه دارای خواص چربی سوزی بوده، همچنین چای سبز و آمینو اسید الکارنیتین، به نحوی می تواند در فرآیند سوخت چربی ها، موثر واقع شوند.

عوام تصور می کنند که هر عادت غذایی که داشته باشند، با مصرف موارد چربی سوز، دیگر داستان مطابق با میل ایشان پیش خواهد رفت، که البته این امر کاملا اشتباه است. کل قضیه کاهش وزن بافت چربی، در درجه اول به کاهش کالری دریافتی روزانه وابسته بوده، یعنی چیزی تقریبا ۵۰۰ کالری کمتر از مقداری که به صورت روزانه می سوزانید، کالری دریافت نمایید، به این ترتیب بدن به سراغ موارد انرژی ذخیره شده در بدن یعنی بافت چربی و حتی خود عضلات رفته که جالبی موضوع این است که سوزاندن توده عضلانی از تبدیل نمودن چربی های انباشته شده به انرژی برایش راحت تر می باشد.

در اینجا است که مواردی حاوی کافئین همانند قهوه می توانند نقش بسزایی را بازی نموده تا بدن به سوخت چربی ترغیب شود و بیشتر از این بافت ذخیره شده، انرژی مورد نیازش را تامین نماید.
یک راه نمایی کلی می گوید که به ازاء هر کیلوگرم از وزن بدنتان می توانید بین ۳ تا ۶ میلی گرم کافئین، دریافت نمایید که البته تحقیقاتی وجود دارد که حتی از مقدار ۱٫۵ میلی گرم نیز به ازاء هر کیلوگرم از وزن بدن، پشتیبانی می کند. برای شروع شاید در مجموع ۹۰ الی ۱۲۰ میلی گرم کفایت کند که فرضا ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از جلسه تمرینی دریافت شود.

پیروز و شادمان باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *