مکمل های غذایی، افسانه یا واقعیت، کاربرد اصولی – بخش هفتم

درودها بر شما، مورد دیگری که مطرح کردن آن، خالی از لطف نیست، استفاده ترکیبی و در کنار یکدیگر مکمل های غذایی، می باشد. امروزه تحقیقات گسترده ای وجود دارد که فرضا ابراز می کند که آمینو اسید گلوتامین و یا لوسین در فرم مکمل آنها، کاملا بی خاصیت بوده و هیچ مزیتی در جهت تناسب اندام ندارند.

دکتر استوپانی در یکی از مصاحبه هایشان اظهار می کنند که این تحقیقات، بهتر است ترکیب این مکمل ها را در کنار مواردی دیگر بررسی کند که به اعتقاد ایشان، نتایج کاملا فرق خواهد کرد. از پر کاربرد ترین ترکیبات، می توان از استفاده کراتین پس از جلسه تمرینی در کنار ترکیبی از پروتئین وی، کازئین و گلوتامین، نام برد. برای مثال ۲۵ تا ۳۰ گرم وی، همین مقدار از کازئین و ۵ گرم کراتین در کنار قندی ساده همچون گلوکز که می تواند مقداری متغییر به نسبت وزن و سطح توده عضلانی فرد باشد، برای مثال ۴۰ گرم گلوکز و ۵ الی ۱۰ گرم گلوتامین.

این ترکیب باعث خواهد شد که کراتین و گلوتامین به سمت سلول های عضلانی سرازیر شوند، پس از دقایقی، پروتئین وی که اگر در فرم هیدرولیز یا ایزولیت باشد، آمینو اسیدهایش در خون آزاد شده و به سمت عضلات رفته و در کنارش این روند آمینو اسید رسانی عضلات، به صورت پیوسته تا چند ساعت مداوم، بوسیله پروتئین کازئین، تامین شود. به این ترتیب، توده ماهیچه ای فرد برای چند ساعت به صورت پیوسته تغذیه خواهد شد تا شرایط آنابولیسم، برای ایشان، برقرار باشد.

ادامه دارد…
شادمان باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *