نکاتی جهت افزایش نرخ کالری سوزی – بخش سوم

درودها بر شما، از موارد دیگری که دکتر استوپانی جهت افزایش نرخ کالری سوزی به آنها اشاره می کند، یکی استفاده از حرکات مرکب یا همان چند مفصلی بوده و دیگری کاهش استراحت میان ست های تمرینی.

همانطور که بارها خدمتتان عرض کرده ام، زمانی که شما از یک حرکت چند مفصلی استفاده می کنید، در ضمن تمرین دادن و اعمال بار تمرینی بر عضله یا عضلات هدف، در کنارش تعدادی عضله کمکی و ثبات دهنده حرکتی را نیز، بکار خواهید گرفت، بخصوص اگر از وزنه های آزاد، یعنی دمبل ها و هالتر، بجای دستگاه و سیم کش، جهت اجرای این حرکات بهره ببرید.

زمانی که در ان واحد، تعداد عضلات درگیر در تمرین را افزایش می دهید، به نوعی باعث خواهید شد که بدن وادار به ترشح هورمون های آنابولیزان بیشتری شود، یکی از همین هورمون ها، هورمون رشد انسانی بوده که در کنار خصوصیات افزایش دهنده حجم توده عضلانی و افزایش قدرت، به شدت کاهنده حجم توده چربی نیز می باشد. در کنار این مورد، این حرکات باعث فعال شدن معقول سیستم قلبی عروقی و تنفسی شده که در زمان افزایش کارکرد ایشان، به نوعی نرخ کالری سوزی فرد افزایش خواهد یافت، به خصوص در زمان استراحت پس از یک جلسه تمرینی، حجم و تعداد بیشتری از عضلات درگیر روند ریکاوری شده، که این مورد نیز باعث افزایش متابولیسم فرد حتی در زمان استراحت، می شود.

ادامه دارد…
شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *