نکاتی، جهت افزایش نرخ کالری سوزی – بخش دوم

درودها بر شما، قبل از اینکه به مواردی دیگر در این خصوص بپردازیم، کمی این دو مورد را از نظر فنی با یکدیگر، بررسی می کنیم.

زمانی که شما یک حرکت را همانند پرس سرشانه هالتر از جلو، به صورت ایستاده اجرا می کنید، ضمن اینکه ریسک آسیب دیدگی به ستون مهره ها را بالا می برید، می توانید از تقلب کردن در اجرای حرکت بهره برده و از تکنیک تقلبی استفاده نمایید، این امر به شما کمک می کند که به نوعی عضله را شوکه کنید و به فراتر از ناتوانی برسانید، ولیکن همانگونه که ذکر شد، در کنار خطر آسیب به ستون مهره ها، ممکن است به راحتی موجبات آسیب دیدگی مفصل سرشانه را بالا برده و در مجموع از مزایای حرکت، کاسته، بر معایب آن بی افزایید.

همچنین، زمانی که یک حرکت به این طریق اجرا می شود، به نوعی وزنه تمرینی در بدن پخش شده و تمرکز تمرین بر روی گروه عضلانی مورد نظر کاهش خواهد یافت، ولیکن بر توان شما بر جابجایی وزنه، خواهد افزود که این نیز می تواند فشاری اضافی بر مفاصل و تاندون ها وارد آورد.

گزینه بعدی که انفجاری اجرا کردن دامنه مثبت تکرارها می باشد، می تواند به راحتی باعث آسیب دیدگی شما شده و حتی در مواردی هرچند اندک، موجبات پارگی تاندون ها و یا عضله درگیر را فراهم آورد، همانند مواردی که به کرات برای دوریان یتس، در سالهای قهرمانی ایشان پیش می آمد و هر بار برای مدتی مدید، ایشان را از تمرینات دور می ساخت.
پس به نوعی، این موارد همچون یک شمشیر دو لبه عمل می کنند که می بایستی معایب آنها را، به دقت در کنار مزایایشان، مورد توجه قرار داد.

ادامه دارد…
شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *