نکاتی جهت افزایش نرخ کالری سوزی – بخش نخست.

درودها بر شما، دکتر جیم استوپانی، در سایتشان، چند نکته را در خصوص افزایش نرخ کالری سوزی بدن، با استفاده از تمرینات بوسیله وزنه، ذکر کرده اند که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت.

ایشان ذکر می کنند که سعی کنید حرکات را به صورت ایستاده اجرا بفرمایید، برای مثال اجرای پرس سرشانه در حالت ایستاده (البته اگر مشکلی در ستون فقرات ندارید)، این عمل باعث می شود که در کنار عضلات اصلی، تعداد بیشتری از ماهیچه های تعادل دهنده کلی در بخش های دیگر بدن نیز فعال شده و وظیفه ثبات مسیر حرکت و اجرای تمرین به گونه ای صحیح را، برعهده بگیرند، به این ترتیب در لحظه، تعداد بیشتر عضله درگیر شده و به سوزاندن کالری خواهند پرداخت.

همچنین به این مهم اشاره می کنند که تحقیقاتی نشان داده که اجرای دامنه مثبت تکرارها به گونه ای انفجاری، نرخ کالری سوزی ورزشکار را به شدت افزایش می دهد. قهرمان افسانه ای مسترالمپا، دوریان یتس، همیشه در طی سالهای قهرمانی اش، بخش مثبت تکرارها را به گونه ای انفجاری به اجرا می گذاشت، البته این نحوه اجرای بخش مثبت یک تکرار با اجرای غیر کنترل شده و به همراه تقلب، کاملا متفاوت می باشد. برای مثال، در حرکت پرس سینه، زمانی که شما دامنه منفی تکرار را تا تقریبا مماس شدن فرضا میله هالتر با خط سینه خود، به آرامی و تحت کنترل اجرا کردید، در آن نقطه یک مکث یک ثانیه ای نموده، سپس بدون کوبش میله به عضلات سینه، به شکلی انفجاری وزنه را در طی دامنه مثبت تکرار، به بالا پرس می نمایید.

در انتهای دامنه مثبت تکرار، یعنی قبل از قفل شدن مفصل آرنج، یک مکث یک ثانیه ای نموده و سپس به اجرای دامنه منفی تکرار به صورت کاملا کنترل شده و آرام، می پردازید.

ادامه دارد…
پیروز و سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *