زیر و بم های کاهش بافت چربی – بخش ششم

درودها بر شما، از موارد دیگری که می تواند به یک ورزشکار در کاهش سطح بافت چربی یاری رساند، استفاده از رویه تمرین فول بادی، می باشد. همانگونه که بارها در این خصوص، خدمتتان مطلب ارائه کرده ام، این شکل از تمرین، به شدت محرکی جهت افزایش ترشح هورمون های آنابولیزانی مانند هورمون رشد، به صورت طبیعی، در بدن انسان، می باشد، یکی از تئوری های پشت این مطلب هم، بکار کشیدن تقریبا کل عضلات اسکلتی اصلی در طی یک جلسه تمرینی بوده که می تواند محرکی باشد برای این امر.

خوب، این ماده آنابولیران، یکی از خصوصیاتش، کاهش بافت چربی می باشد، یعنی به نوعی بدن را وادار می نماید که از چربی های انباشته شده، برای تامین سوخت، بهره برده، ضمن اینکه محرکی جهت ساخت و افزایش حجم همزمان توده عضلانی، نیز می باشد. این مهم به ورزشکار کمک می کند که به صورت همزمان هم از سطح بافت چربی خود به صورت تدریجی بکاهد و هم بر حجم توده عضلانی خود، بی افزاید، یعنی امری که برای یک ورزشکار طبیعی کار، به ندرت به صورت همزمان رخ می دهد.

از مزیت های دیگر روش فول بادی، افزایش قابل توجه سطح سوخت و ساز بدن، می باشد، این نیز به علت کار کشیدن از کل بدن در یک جلسه تمرینی، بوده که به نوعی بدن را وادار می نماید تا این همه عضله را، بخواهد یکجا تامین نماید، برای همین به زبان ساده تر مجبور است به شکلی سنتز درشت مغذی پروتئین را افزایش داده و بر سوخت رسانی به عضلات را نیز بی افزاید،تا تامین کننده عضلات باشد. همه این موارد دست در دست یکدیگر داده تا به صورت تدریجی و البته به گونه ای ماثر، از مقدار بافت چربی ذخیره شده، بکاهد.

ادامه دارد…
موفق و شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *