چه تعداد ست، تا تحریک عضلانی به رشد – بخش نهایی.

درود بر شما، در ادامه، حرکاتی را که در پست قبلی خدمتتان عرض کردم، در اینجا تکنیکهایی را که بیشتر بکار ورزشکاران سطح متوسط به بالا می خورد، به آن اضافه می کنم.
توجه داشته باشید که تمام این عرایض بنده جنبه الگو و نمونه دارد و بایستی متناسب با ژنتیک و فیزیک هر فرد، تخصصی سازی شود.

برای مثال در حرکت اول که قفسه بالا سینه دمبل می باشد، می توان از تکنیک درآپ ست، استراحت و توقف و یا تکرارهای کمکی، بهره برد.
فرضا در تکنیک درآپ ست، پس از اینکه با وزنه مربوطه، به ناتوانی رسیدید، بدون درنگ وزنه هایی ۱۰ الی ۱۵ درصد سبک تر را برداشته و بدون استراحت، به اجرای تکرارها تا ناتوانی بپردازید.

در رویه استراحت و توقف، پس از رسیدن به ناتوانی، ۱۰ ثانیه استراحت کرده، حال ادامه تکرار ها تا ناتوانی، مجددا استراحت منتها اینبار ۱۵ ثانیه، سپس بار دیگر ادامه تکرار ها تا ناتوانی، پس از آن ۲۰ ثانیه استراحت کرده و برای بار آخر اجرای تکرارها تا ناتوانی.

در رویه تکرار های کمکی، پس از اینکه در اجرای بخش مثبت تکرارها ناتوان شدید، بوسیله یار تمرینی بین ۳ تا ۱۰ تکرار دیگر را اجرا بفرمایید، البته بایستی بخش منفی را با توان خودتان اجرا کرده و در بخش مثبت هر تکرار، از حریف کمک بگیرید، ضمنا بسیار مراقب باشید تا در تکرارهای نهایی، بخاطر کاهش شدید قوا، وزنه روی سر و صورتتان رها نگردد.

ترکیبی از اینها نیز امکان پذیر است. همین رویه ها را هم می توان در دو حرکت دیگر بکار برد. برای مثال اجرای حرکت پارالل با وزنه، پس از رسیدن به ناتوانی رها کردن وزنه و ادامه تکرارها، حال پس از رسیدن به ناتوانی استفاده از تکنیک استراحت و توقف و الی آخر….

امیدوارم این نوشتار برای شما نیز مفید واقع شود.
برقرار باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *