زیر و بم های کاهش بافت چربی – بخش چهارم

درودها بر شما، برای اینکه بدن را به نوعی وادار نمایید جهت استفاده از بافت چربی ذخیره شده، به منظور تبدیل به سوخت، تحریک شود، راهکارهایی چند، وجود دارد. برای مثال همین کاهش حساب شده کالری دریافتی از درشت مغذی کربوهیدرات و در کنارش استفاده از مواد محرکی مانند کافئین که به راحتی از طریق نوشیدن تقریبا دو فنجان قهوه، در فاصله زمانی ۳۰ الی ۴۵ دقیقه قبل از شروع جلسه تمرینی، که به نوعی بدن را به استفاده از بافت چربی، جهت می دهند.

همچنین اجرای تمرینات می بایستی در اصل به گونه ای باشد که تا جای ممکن، استراحت میان ست ها کاهش یافته و قدری بر مدت زمان اجرای یک ست تمرینی، افزوده شود، فرضا همان تمرینات دایروی و یا اجرای سوپرست ها روی عضلات متقابل و همچنین اجرای تمریناتی مشابه رویه های تمرینی مورد استفاده در وزرش کراس فیت که به تفصیل درباره هر کدام خدمتتان مطلب ارائه شده است، بکار گرفته شوند تا به نوعی سیستم قلبی و عروقی به چالش کشیده شده، ریتم ضربان قلب و تنفس افزایش یافته تا مشتقات ناشی از سوخت چربی، به واسطه دم و بازدم، از بدن دفع شوند.

در کنار اینها، استفاده از تمرینات هوازی، به شکلی معقول، می تواند نرخ سوخت چربی را به شدت افزایش داده و رسیدن به اهداف مربوطه را تسهیل، بخشد. فرضا، صبح ناشتا، نوشیدن قهوه و نیم ساعت بعد از آن، یک تمرین هوازی ۱۵ الی ۳۰ دقیقه ای. همچنین می توان در کنار نوشیدن قهوه، بر حسب نیاز از آمینو اسیدهای شاخه دار، بهره برد تا بدن در ساعات ناشتا، به سراغ بافت عضلانی نرفته و اگر دلش هوس آمینو اسید کرد، به همین آمینو اسید میل شده یورش ببرد و به نوعی عضلات از تبدیل شدن به انرژی، در امان بمانند.


ادامه دارد…
موفق و سربلند باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *