حرکات و ست های تمام کننده – بخش ششم

درودها بر شما، یکی از رویه های افزایش دهنده پمپاژ خون در عضلات سرشانه، اعمال انقباض های ایزومتریک متریک می باشد، البته بخش قدامی یا همان جلویی سرشانه، درمجموع به قدر کافی در انواع و اقسام حرکات پرسی بالاتنه درگیر هستند تا جایی که برای رشد آنها، جای نگرانی وجود ندارد ولیکن بخش میانی و پشتی داستانشان متفاوت است، بخصوص بخش پشتی سرشانه ها.

برای عضلات پشتی سرشانه، می توانید در صورت دسترسی به دستگاه باترفلای معکوس، دستگاه سیم کش و یا یک باند تی آر ایکس و یا کش تمرینی، عضلات را با استفاده از حرکات نشر خم دستگاه و یا کشش معکوس با تمرکز بر روی درگیری عضلات بخش پشتی سرشانه ها، تا جایی که قادر هستید در برابر بار تمرینی مقاومت نمایید، در وضعیت اوج انقباض در انتهای دامنه مثبت حرکت حفظ نموده، تا تدریجا عضلات به ناتوانی ایستایی رسیده و توان خود را جهت اعمال نیرو، به اتمام برسانند. یعنی در کل شما در انتهای تمرین، عضلات و بدن را در اوج دامنه مثبت یک تکرار قرار داده و تا جایی که در توان دارید، این موقعیت را حفظ می نمایید.

برای عضلات میانی سرشانه های، می توان از کول هالتر یا سیم کش، به صورت دستها بازتر از عرض شانه، بهره برد و یا نشر از جانب دمبل یا سیم کش. در اینجا نیز در موقعیت انتهای دامنه مثبت یک تکرار قرار گرفته و تا جای ممکن در برابر جاذبه اعمال شده بر بار تمرینی، مقاومت نمایید.

کول هالتر با عرض گیرش، بازتر از پهنای شانه


با این روش، اعماق فیبر عضلات درگیر را تا ناتوانی پیش برده، به حداکثر پمپاژ رسانده و به بیشینه رشد، تحریک خواهید نمود.

ادامه دارد…
سرافراز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *