حرکات و ست های تمام کننده – بخش پنجم

درودها بر شما، جهت عضلات سه سربازویی، حرکاتی مانند اجرای کیک بک با استفاده از سیم کش، پشت بازو سیم کش با اتصال طناب به صورت ایستاده و حرکت دیپ میان دو نیمکت، می توانند از بهترین حرکات تمام کننده و بوجود آورنده حداکثر پمپاژ خود در عضله درگیر باشند. همین حرکت دیپ را اگر به درستی اجرا بفرمایید، آنچنان دمی را در عضلات تجربه خواهید نمود که قطعا پشت بازوان خود را آماده اجرای حرکات کششی در پایان تمرین نموده تا بوسیله ایجاد کششی مناسب در بافت فشیاء، فضای مناسبی را جهت رشد و افزایش حجم عضلات مربوطه، سبب شوید.

جدای از این مورد، می توانید پشت بازو طناب و سپس دیپ را به صورت سوپرست اجرا نموده و یک تکنیک سوپرست پیش خستگی را به اجرای بگذارید که در گذشته به قدر کافی، در این خصوص، خدمتتان مطلب ارائه نموده ام.

برای ایجاد پمپاژ خونی مناسب در عضلات دوسر بازویی، قرار دادن نیمکتی با قابلیت شیب دهی متغیر در نزدیکی دستگاه کراس اور به گونه ای که بتوان از هر دو دسته آن به صورت همزمان بهره برد و با تنظیم شیب پشتی نیمکت متناسب با اجرای حرکت جلو بازو روی میز شیب دار، به اجرای حرکت پرداخته، هم بر دامنه کشش عضلات در انتهای بخش منفی تکرارها خواهید افزود و هم در انتهای دامنه مثبت تکرارها، می توانید انقباض مناسبی را بر عضلات دوسر بازویی، تحمیل نمایید.

همچنین می توانید پشت به دستگاه کراس اور ایستاده و به صورت تک دست یا جفت دست، حرکت جلو بازو سیم کش ایستاده را اجرا نموده، با این ترتیب که بایستی قدری از دستگاه فاصله گرفته تا در انتهای دامنه منفی تکرارها، کششی درخور بر عضلات اعمال گردد.

ادامه دارد…
موفق و پاینده باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *