عبور از سد ذهنی، تنها با یک ست – بخش دوم

درودها بر شما، قبلا هم تا حدودی به این موضوع اشاره کرده ام، بارها برایم پیش آمده که در محیط باشگاه، عزیزانی را دیده ام که در زمان رسیدن به تعداد تکراری که در برنامه تمرینی ایشان لحاظ شده، دست از ادامه ست تمرینی خود می کشند، غافل از این موضوع که، در اصل این رنج تعداد تکرار بیانگر مقدار وزنه تمرینی شما می باشند تا بوسیله آن در ست مربوطه به ناتوانی رسیده و موجبات محرک رشد عضلانی و افزایش قدرت را فراهم آورید، هرچند خیلی از افرادی که خود را مربی می نامند، از فلسفه این تکرارها سر در نمی آورند، چه برسد به یک شاگرد بینوا…

دنیای مجازی پر شده است از مطالبی این چنینی:
برنامه افزایش حجم بازو: سه ست ۱۰ تکراری جلوبازو فلان….چهار ست هشت تکراری جلو بازو بهمان…. پنج ست ۸ تکراری شنا دست جمع و الی آخر…..ادعا هم دارند که این بهترین است، فلان است و از اینجور موارد.
صد البته بدن یک فرد تازه کار، برای مدتی محدود، به این برنامه ها، و عدم پیشبرد یک ست تمرینی تا سطح مناسبی از ناتوانی و رعایت نکردن اصل اضافه بار، پاسخ مثبت داده و رشد را تجربه می کند، ولیکن پس از گذشت همین بازه زمانی محدود، بدن ایشان دچار تمرین زدگی شده، به مربی مربوطه مراجعه کرده و از ضعف، خستگی، عدم تمایل به ادامه تمرینات، ایست افزایش حجم توده عضلانی و قدرت ماهیچه ای، بی خوابی شبانه، عدم داشتن اشتها و از این دست موارد، شکایت می برند، آن مربی فرهیخته هم که در کل یک دارو فروش و مکمل فروش بیشتر نیست!!! شروع می کند به ابراز اندام که شما باید خررررج کنید عزیز من، بیا این قرص ها، آمپول ها، پودر ها را ببرید، بزنید بر بدن ببینید چه می شود…..
همین موارد است که باعث می شود برخی از همین افراد، به عنوان مربی، درآمد ماهیانه شان سر به فللللک بکشد، بگذریم، از بحث اصلی منحرف نشویم.

همه این ایست افزایش حجم و قدرت شما، در چند مورد خلاصه می شود که در پست آینده به آن اشاره خواهم نمود.
شادکام و بهروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *