یک نکته کلیدی در تمرین عضلات ساق پا…

درودها بر شما، خیلی از عزیزان زیبایی کار، از عدم رشد مناسب عضلات ساق پای خود، شکایت دارند، جدای از مباحث ژنتیکی، تغذیه و استراحت، یک مورد بسیار کلیدی و حیاتی در تمرین این عضلات وجود دارد که اکثریت ایشان، از آن غافل می باشند.

زمانی که به اجرای یک ست تمرینی در حال اجرا، فرضا حرکت ساق پا ایستاده دستگاه، توسط این بزرگواران، نظر می افکنی، مشاهده می کنی که ریتم اجرای تکرارهای ایشان، بسیار سریع است، دامنه تکرارها را به صورت کامل اجرا نکرده و در بخش بالا و انتهای دامنه مثبت تکرارها، هیچگونه مکث و توقفی وجود ندارد.

در انتهای دامنه منفی هر تکرار، ورزشکار، به ناگاه و به صورت پرتابی، از وضعیت اجرای دامنه منفی، خود را به اجرای دامنه مثبت منتقل کرده که همین رویه اجرای پرتابی تکرار، موجب هدر رفت تمام زحمات شما خواهد شد. در گذشته هم به این موضوع بارها اشاره نموده ام، بایستی شما وزنه را کنترل نمایید نه وزنه شما را، اجرای سریع و کنترل نشده تکرارها، یعنی که مقدار وزنه مربوطه زمامدار تمرین است نه عضلات شما.

پیشنهاد می کنم که زین پس، در انتهای دامنه منفی هم تکرار، یک ثانیه ای مکث داشته، دامنه تکرار را به صورت کامل اجرا نموده و در انتهای دامنه مثبت تکرارها نیز، یک ثانیه ای مکث نمایید، به این ترتیب هر دامنه اجرایی حرکت برای یک تکرار را به صورت کامل اجرا کرده، هم از حرکت پرتابی جلوگیری شده و هم فیبر عضلات مربوطه را به درستی در تمرین درگیر خواهید نمود.

پاینده باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *