احساس ضعف، در حین تمرینات…

درودها بر شما، خیلی از عزیزان، در حین تمرین، دچار احساس ضعف می شوند. این امر، با اینکه تمامی موارد و پارامترهای یک تمرین مناسب را رعایت کرده اند و تغذیه طول روز و قبل از تمرین آنها مناسب بوده است و همچنین به قدر کافی استراحت نیز داشته اند، پس از تقریبا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه که از تمرین ایشان می گذرد، ایجاد می شود.

در برخی از موارد، سر درد نیز به همراه آن بوجود می آید. این وضعیت، به خصوص در فصول گرم سال، گریبان خیلی از عزیزان را در حین تمرین خواهد گرفت که در اکثر موارد، مشکل کمبود آب بدن می باشد.
هفتاد و پنج درصد بدن ما را آب تشکیل داده، از سوی دیگر بافت عضلات ما، مانند اسفنجی است که درون خود آب ذخیره می کند، هفتاد و پنج درصد عضلات را نیز آب در بر گرفته. جدای از اینکه این آب وظیفه انواع و اقسام عملکردهای حیاتی را در بدن شما بر عهده دارد، در روند انقباض عضلات شما در حین تمرین نقش بسزایی داشته و در کنار آن، نقش خنک کننده را بر عهده دارد.

از قدیم، ورزشکارانی که واقعا به تمرینات خود پایبند بوده و جایگاه های مناسبی را در این ورزش کسب نموده اند، به نقش این ماده حیاتی در حفظ و افزایش حجم توده عضلانی خود، پی برده و به درستی از آن استفاده نموده اند. یکی از راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از کاهش آب بدن در حین تمرین، مصرف یک تا دو لیوان ۲۵۰ سی سی آب، برای هر ۱۵ دقیقه از تمرینات شما، می باشد.

امیدوارم از این راهکار، حداکثر بهره را ببرید.
برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *