ضعف عضلات میان تنه و رابطه آن با کمر درد…

درودها بر شما، یکی از موارد شایع که هم میان ورزشکاران وجود دارد و هم غیر ورزشکاران، احساس درد به صورت روزانه در ناحیه کمری، می باشد. در اکثر موارد این درد ناشی از ضعف عضلات شکم و فیله کمر می باشد.

خیلی از عزیزان ورزشکار، تمرین مربوط به این عضلات را یا کلا با شدتی اندک پی گرفته و یا در انتهای یک جلسه تمرینی، با سطح انرژی پایین به سراغ این عضلات رفته و به درستی موجبات رشد و تقویت آنها را فراهم نمی آورند. افراد غیر ورزشکار هم که دیگر حسابشان مشخص است، به دلیل ضعف در این عضلات، معمولا پس از فعالیتهایی طولانی، فرضا راه رفتن یا ایستادن، رفته رفته در ناحیه کمر خود، دردی را احساس می کنند که در اکثر مواقع ناشی از همین ضعف عضلات است.

پیشنهاد می کنم که چه ورزشکار و یا غیر ورزشکار، به صورت روزانه، یک حرکت شکم و یک حرکت درگیر کننده عضلات فیله کمری را در برنامه روزانه خود بگنجانید. برای مثال یک روز حرکت کرانچ و حرکت پل باسن، روز بعد حرکت شکم با بالا آوردن پاها، خواه در وضعیت خوابیده، خواه آویزان از موضعی مانند میله بارفیکس، بعلاوه حرکتی مانند هیپ تراستر و یا اگر به محلی مانند اوپن آشپزخانه دسترسی دارید، می توانید بالاتنه را از شکم، بر روی آن قرار داده و پاها را به صورت مستقیم از عقب بالا بیاورید، یعنی چیزی برعکس حرکت فیله کمری روی خرک مربوطه در باشگاه ها که به هایپراکستنشن فیله کمری معروف است.

پس از مدتی تمرین به این شکل، خودتان تفاوت و تغییرات را حس خواهید نمود، هرچند اگر احساس درد در این ناحیه ناشی از مشکلات مهره های کمری، بیرون زدگی دیسک و اعمال فشار بر روی عصب سیاتیک باشد، آن دیگر داستانی مجزا است که راهکار آن دست پزشک متخصص امر می باشد.

برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *