بهترین های ساخت قدرت و افزایش حجم توده عضلات – بخش چهاردهم

درود بر شما، در خصوص تعداد ست ها و تکرارها، به کررات خدمتتان مطلب ارائه کرده ام، لذا زیاد وارد جزئیات نخواهم شد. هر چقدر شما از زمانی که به عنوان یک مبتدی، شروع به این ورزش می نمایید و به سمت یک ورزشکار با تجربه پیش می روید، چونکه مواردی مانند ارتباط ذهنی عضلانی شما تقویت شده و حجم توده عضلات شما، افزایش یافته است، نیازمند تعداد ست های تمرینی کمتری می باشید.

با افزایش ارتباط ذهنی و عضلانی، شما می توانید با تمرکز بیشتری به گروه عضلانی مورد نظرتان، در طی یک حرکت و یک ست، اعمال بار نمایید، همین امر باعث افزایش کیفیت تمرینی شما خواهد شد. از سوی دیگر، زمانی که حجم توده عضلانی شما افزایش می یابد، پس نسبت به گذشته، شما بایستی یک توده عضلات بزرگتری را، بعد از یک جلسه تمرینی و قبل از اینکه بخواهید آن را مجددا در یک تمرین بکارگیرید، ریکاوری نمایید.

این ریکاوری نه تنها شامل توده عضلات می شود، بلکه مربوط به سیستم عصبی نیز بوده که دارای سرعت بازیابی آهسته تری نسبت به توده عضلات، می باشد. با کاهش تعداد ست های تمرینی، شما به نوعی انرژی ذخیره نموده تا بوسیله آن، زمان ریکاوری موارد مربوطه را بتوانید کاهش دهید، چرا که سرعت بازیابی بدن شما، همان است که در زمان مبتدی بودن، دارا بوده اید و تغییری نکرده است، حال اگر با این تقویت قوای ذهنی عضلانی که پس از کسب این سابقه تمرینی به آن نائل شده اید، بخواهید تعداد ست های تمرینی خود را، همانند سابق حفظ نموده ولی شدت هر ست را افزایش دهید، به طور قطع به ریکاوری خود آسیب وارد نموده و وارد فاز تمرین زدگی و کاهش حجم توده عضلانی، خواهید شد.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *