پرورش عضلات زیربغل – بخش یازدهم

درودها بر شما، این مورد استفاده از وزنه بیش از حد سنگین را، شما می توانید در تمرین حرفه ای های این ورزش نیز، مشاهده بفرمایید، نمونه بارز آن، ورزشکار بسیار عظیم الجثه کانادایی، پل دیلت بود. ایشان دارای عضلات ساعد و دو سربازویی به شدت توسعه یافته ای بودند. کافی است که در اینترنت، تمرینات زیربغل ایشان را جستجو کرده و تماشا فرمایید. یعنی هیچ چیزی به نام اسلوب صحیح حرکتی را مشاهده نخواهید کرد. به صورتی کاملا واضح، از عضلات دوسربازویی و خم کردن کمر خود به سمت عقب، جهت جابجا سازی وزنه، استفاده می کنند، پیشرفت عضلات زیربغل شان هم به هیچ وجه در تناسب با بازوان ایشان نیست…

یک مورد که می بایستی در نظر داشته باشید این موضوع است که از دیرباز تصور می کرده اند که بارفیکس دست جمع مچ برعکس و یا نمونه مشابه آن با استفاده از دستگاه لت سیم کش، به بخش پایینی این عضلات، فشار وارد می کند، خدا وکیلی که این دیگر چرررندی بیش نیست!!!

همیشه عرض کرده ام، بایستی در تمرین عضلات زیربغل، همچون یک ماهیچه یکپارچه به آنها نظر داشته باشید، ضمن اینکه، همانطور که عرض گردید، بهترین و قوی ترین بیومکانیک کارکرد عضلات اصلی و کمکی در حین اجرای این حرکات، روند دست جمع و یا گیرش به عرض شانه ها، در وضعیت مچ برعکس بوده، که می تواند حداکثر تحریک به رشد را، در عضلات هدف، به وجود آورد.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *