کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش بیست و دوم

درود بر شما، در ادامه به سراغ اجرای حرکات تقویت کننده بخش پشتی عضلات سرشانه، با استفاده از وزن بدن، می رویم.
حرکاتی مانند Trx Rear Delt Row و یا Trx Delt T Fly از بارز ترین آنها بوده، همچنین در ادامه، کلیپی قرار داده می شود که می توانید با تماشای آن، با اجرای دیگر حرکات، جهت منظور ذکر شده، آشنا شوید.
در اینگونه حرکات، همانند نمونه های اجرا شده با استفاده از سیم کش، دمبل و یا دستگاه، تمرکز روی کارکرد عضلات درگیر، اجرای کنترل شده و غیر پرتابی و مکث در اوج انقباض دامنه مربوط به انتهای مثبت تکرارها، از مهمترین عوامل افزایش دهنده کیفیت تمرین می باشند.

حرکت  Trx Rear Delt Row
حرکت  Trx Delt T Fly

از نظر بکارگیری تکنیکهای شدت دهنده به تمرین، می توان در ابتدا T Fly را تا ناتوانی پیش رفت، سپس بدون استراحت اقدام به اجرای Rear Delt Row، پرداخت، تا به این ترتیب، یک سوپرست پیش خستگی را به اجرا گذاشته باشید، چرا که در بخش اول، تقریبا، عضله مربوطه به گونه ای ایزوله به فعالیت پرداخته و در حرکت بعدی، با وارد میدان شدن دیگر عضلات درگیر در امر کشش، عضله بخش پشتی سرشانه ها، به نحوی با حداکثر کیفیت، به تمرین گرفته می شود.

حرکات تکمیلی
حرکات تکمیلی

در انتهای این تمرین، تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی و استفاده از انقباض ایزومتریک در انتهای دامنه مثبت حرکت Rear Delt Row، پیشنهاد می شود.

ادامه دارد…
موفق باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *