کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش نهایی.

درود بر شما، در نهایت به سراغ عضلات دور بازویی، می رویم. یکی از معروف ترین و همچنین ماثر ترین حرکات حجم دهنده به عضلات دو سر بازویی که با استفاده از وزن بدن اجرا می شود، بارفیکس، دست جمع مچ برعکس می باشد. البته نمونه ای هم وجود دارد که فشار اعمال شده است بر این عضلات، از این نوع بارفیکس هم بیشتر است، همین بارفیکس مچ برعکس را بایستی دست باز اجرا کرد ولی بدن به نحوی به جلوی میله بارفیکس هدایت می شود، یعنی در انتهای دامنه مثبت تکرارها، میله بارفیکس در پشت سر ورزشکار قرار خواهد گرفت، منتها همانطور که در گذشته عرض کرده ام، بدن ما برای اینگونه حرکات، ساخته نشده است و می تواند به مفصل شانه شما، آسیب وارد سازد.

تمرین عضلات دوسربازو، با وزن بدن

بوسیله تی آر ایکس نیز می توان، فشار بسیار مناسبی را بر این عضلات اعمال نمود که حداقل به شخصه ۵ مدل آن را می شناسم که در ادامه، ویدئویی تکمیلی را خدمتتان ارائه خواهم نمود.
در این حرکات نیز، بایستی ریتم اجرای تکرارها را، کاملا کنترل شده و بدور از حرکت پرتابی، اجرا نمایید، مسلما، مکث در اوج انقباض هر تکرار، فرضا برای یکی دو ثانیه، پمپاژ خون را به درون عضلات درگیر، به بالاترین حد خود، خواهد رساند.

جلوبازو با استفاده از تی آر ایکس

می توان از تکنیک سوپرست پیش خستگی بهره برد، از اجرای حرکات با استفاده از باند تی آر ایکس که عضلات دوسر بازویی را به صورت ایزوله، تحت فشار قرار می دهند، استفاده کرده، حرکت را تاناتوانی پیش برده، سپس بدون استراحت به سراغ بارفیکس دست جمع مچ برعکس رفته و این حرکت را نیز تا ناتوانی و چه بسا فراتر از آن، پیش ببرید، یعنی از تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی، بهره برده و در انتهای ست، زمانی که دیگر واقعا حتی یک سانتیمتر هم نتوانید خود را جابجا کنید، فرضا سی ثانیه استراحت کرده، حالا مجددا به سراغ بارفیکس آمده و بدن را بالا بکشید و تا جایی که در توان دارید خود را بالا نگاه داشته و در برابر جاذبه زمین، با تمرکز روی کارکرد عضلات دوسربازویی، مقاومت نمایید.

البته نوعی شنا نیز وجود دارد که می تواند فشار بسیار مناسبی را بر این عضلات وارد نمایید که ویدئوی آن را نیز، ارسال می کنم.
امیدوارم که این سری از مقالات، برایتان مفید واقع شده باشد.

حرکت شنا، جهت درگیر سازی عضلات دو سربازویی

حرکت شنا، جهت درگیر سازی عضلات دو سربازویی

اگر تمایل دارید که به صورت کاملا علمی، برنامه ریزی شده و متناسب با شرایط زندگی و ژنتیک و اهداف شما، در منزل و یا هر مکان دیگر، با استفاده از وزن بدن، به تمرین بپردازید، می توانید به آیدی تلگرام بنده، پیام داده و درخواست تهیه برنامه را ارسال بفرمایید، پاینده و برقرار باشید.

آیدی تلگرام:
@mehranmoosavipour

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *