کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش دوازده ام

درود بر شما، در گذشته، در تشریح آناتومی حرکت پول آور، خدمتتان عرض کرده ام که؛ عضلات سینه ای نیز، در حین اجرای این حرکت، درگیر می شوند. در حین اجرا، سعی می نمایم که دستها را کاملا مستقیم گرفته و این حالت را در طول اجرای حرکت، حفظ نمایم، ضمن اینکه، از نظر ذهنی و ارتباط ذهنی عضلانی، به گونه ای تصور می کنم که در حال درگیر سازی فیبر بخش بالایی سینه، نزدیک به استخوان ترقوه، هستم. اگر واقعا بتوانید یک چنین تصویر سازی ذهنی را برای خود تقویت نمایید، تاثیرات مثبت آن را، ممکن است به راحتی پس از یکی دو ماه، مشاهده بفرمایید.

پول آور بوسیله تی آر ایکس

رویه در اجرای حرکات، کاملا مشابه موارد ذکر شده جهت عضلات چهار سر ران، می باشد. به ترتیب و پشت سر هم دیگر حرکات نام برده شده را، شامل شنای سوئدی، پارالل و شنای اسپایدر، اجرا می کنم.

در اجرای شنای سوئدی جهت تمرکز روی درگیر شدن فیبر عضلانی بخش بالای سینه، بر خلاف تصور عموم که تنها پاها را بر روی یک بلندی قرار داده و بصورتی مستقیم، تنه را به سمت پایین رانده و در ادامه همین مسیر را به سمت بالا، پیش می برند، بایستی در ابتدا، کف دستها بر روی زمین، جلو تر از خط دید، قرار گرفته باشد، یعنی به گونه ای بالای سر شما و پاهای شما از زانو، کمی خم شده باشد، حال در حین اجرا دامنه منفی، زانوها باز شده، پاها مستقیم می شوند و در این حین شما ضمن اینکه به پایین حرکت می کنید، به سمت جلو، بالاتنه را نیز می رانید، در حین دامنه مثبت، این روند عکس می شود، یعنی در زمان پرس کردن بدن به بالا، مجددا زانوها خم شده و بدن ضمن بالا آمدن، به سمت سکویی که پاها بر روی آن قرار دارد، جمع می شود.

شنا، مخصوص درگیرسازی فیبر عضلانی بخش بالای سینه

در حرکت شنا اسپایدر، به صورت متناوب، در انتهای دامنه منفی هر تکرار، روی یک سمت از عضلات سینه ای، کششی معقول و مناسب را ایجاد کرده و به نحوی، دامنه درگیری آن سمت مربوطه را، به گونه ای افزایش می دهد، که این خود یعنی کارکرد بیشتر عضلات درگیر.

شنای اسپایدر

ادامه دارد…
سربلند باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

6 دیدگاه ها

  1. جناب موسوی سلام وقتتون بخیر
    عذرخواهی میکنم در مورد شنا سوئدی مخصوص بالاسینه چند سوال داشتم…
    طبق اونچه در کلیپ نمایش داده میشه ایا قرار دادن پاها در ارتفاع ی حرکت اضافه س؟
    و اینکه این حرکت رو میشه با قرار دادن زانوها روی زمین طبق کلیپ انجام داد…چون یجورایی همون حرکت Knee Push aways push ups میشه با فرق اینکه دستا یکم جلوتر از بدن هستن!
    ممنون

    • درود بر شما، محمد خان، زمانی که شما، پاها را در ارتفاع قرار می دهید، درگیری فیبر بخش بالایی را، چندین برابر می کنید که صد البته اجرای حرکت بسیار سخت تر می شود، برای ساده سازی حرکت می توانید زانوها را نیز بر روی زمین قرار بدهید ولی همانطور که فرمودید، دستها جلو تر از بدن قرار بگیرند و بدن ضمن بالا و پایین رفتن، به جلو و عقب هم نوسان کند. موفق باشید.

  2. بله متوجه ام جناب موسوی پور
    راستش سوالم بیشتر ب این خاطر بود ……ک بنده ذهنیتم ب شنا سوئدی برای درگیری فیبرهای فوقانی،فقط اجرای اون بصورت قراردادن پا در ارتفاع هستش (چیزی ک در کلیپ بهش اشاره ای نشد)
    و مورد دوم هم سوالی بود(ببخشید من اخر جمله علامت سوال نزدم…یجورایی جمله اخباری شد و امکان ادیت نداشت)…اینکه وقتی زانوها روی زمین هستن یجورایی مث همون حرکتی هست ک لاتین نوشتم و میخواستم مطمئن باشم ک یکی نیستن
    سپاس از وقتی میذارین جناب موسوی پور عزیز

    • درود مجدد محمد جان، کلیپ دیگری هست که آدرسش خاطرم نیست، آن هم از همین جناب “جف” است، پاها را در بلندی قرار می دهند ولی در حین اجرا، به همین شکل زانوها خم و راست می شود، در این حالت اجرای تمرین بسیار سخت تر می شود که می توانید پس از اینکه مانند این کلیپ قرار داده شده، به مهارت لازم رسید، پاها را در ارتفاع قرار دهید تا درگیر فیبر بالای سینه را افزون تر کنید. زمانی هم که زانوها را زمین می گذارید، با آن حالتی که در شنای معمولی معمولا خانم های تازه کار زانوها را در ابتدای سابقه تمرینیشان، جهت اجرا زمین می گذارند و به اجرا می پردازند، کلا به این حرکت و قرار دادن زانوها بر روی زمین در این حرکت، متفاوت است، تنها تشابه در هر دو حرکت، با قرار دادن زانو بر روی زمین، از فشار وارده، می کاهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *