کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش هفتم

درود بر شما، حال بپردازیم به یکسری حرکات که با وزن بدن، می توانید اجرا کرده و عضلات را با شدتی حداکثری، مورد تمرین قرار دهید. در گذشته، در خصوص معیاری جهت مجموع تعداد تکرارهای اجرا شده بوسیله اینگونه حرکات، مفصلا، مطلب ارائه گردید که دیگر به آن نمی پردازم. همچنین تعداد زیادی حرکات مختلف جهت گروه های عضلانی مختلف، نام برده شد و تا حد امکان تشریح شد تا ورزشکاران عزیز بتوانند بهره مند گردند.

در اینجا قصد دارم کمی به ترکیب این حرکات با یکدیگر بپردازم. برای مثال از عضلات چهار سر ران، سینه، بخشهای میانی و جلویی عضلات سرشانه و سه سربازویی و در نهایت ساق پا شکم، آغاز می کنم. این ترکیب می تواند یک جلسه تمرینی حداکثر ۴۵ دقیقه ای را، با استفاده از تکنیک های شدت مضاعفی که نام برده شد و استفاده از تکنیک استراحت و توقف و پیش خستگی، در بر گیرد.

اگر شما لوازمی مانند باند تی آر ایکس، میله بارفیکس و سکوی پارالل یا هر مکانی که بشود بوسیله آن پارالل و یا بارفیکس را اجرا کرد، که دیگر نور علی نور است.
بوسیله باند تی آر ایکس می توانید به اجرای حرکت قفسه سینه و پشت بازو و کشش تی آر ایکس، بالای سر، که در گذشته به همراه عکس توضیحاتش ارائه شده پرداخته و به نوعی عضلات سینه، سه سربازویی و بخش میانی سرشانه ها را دچار پیش خستگی کرده و به گونه ای تکنیک سوپرست پیش خستگی را بکارگیرید.

حرکت Trx Y Delt Fly که موجب درگیر شدن عضلات ذوزنقه ای و میانی سرشانه ها، می شود

از سوی دیگر، در این تمرینات، همانگونه که اشاره شده، می توانید به راحتی از تکنیک استراحت و توقف و تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکت، بهره ببرید. فرض را بر این امر استوار قرار می دهم که شما به باند تی آر ایکس دست رسی دارید، اگر هم خیر، مشکلی نیست، می توان به نوعی از قفسه سینه صرف نظر کرد، منتها هم حرکت مربوط به عضلات سه سربازویی و هم حرکت درگیر کنند بخش میانی سرشانه ها را، هنوز می توان اجرا کرد، ولی برای اولی یک لبه سکویی لازم دارد تا بتوان دستها را بر روی آن قرار داده و به اجرای حرکت پشت بازو پرداخت و برای دیگری هم یک میله افقی ثابت شده در ارتفاعی را لازم دارد که بتوانید بدن خود را آزادانه در زیر آن حرکت دهید. البته سعی می کنم در پستهای آتی، زمانی که به این حرکات رسیدم، مجددا با تصویر به شرح آنها، بپردازم.

ادامه دارد…
موفق باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *