کنکاشی در اجرای تمرینات، با وزن بدن – بخش ششم.

درود بر شما، بیایید نگاهی به در هم آمیختن این سه رویه ذکر شده، در یک ست تمرینی، بی اندازیم.
تصور بفرمایید که قصد اجرای حرکت پارالل و یا شنا سوئدی را دارید. می خواهید تکرارها را به ریتم یک ثانیه دامنه مثبت، یک ثانیه مکث در بالای دامنه مثبت جهت حفظ کنترل روی اجرای حرکت، دو ثانیه دامنه منفی و یک ثانیه مکث در انتهای دامنه منفی جهت جلوگیری از اعمال حرکت پرتابی، اجرا کنید.

حرکت را مطابق موارد ذکر شده، آغاز کرده و تکرارها را پیش می برید، با این تمپو، رفته رفته به نقطه ای می رسید که دیگر واقعا ادامه تکرارها، مشکل می شود، در این نقطه شروع به افزایش سرعت اجرای تکرار ها، می نمایید. در نظر داشته باشید که اشخاص معمولا در حرکتی مانند شنا، اگر همه موارد را به درستی رعایت کرده باشند و ریتم اجرای تکرارها نیز، چیزی مشابه این مثال ما باشد، ورزشکار مربوطه می بایستی با افزایش احساس سوزشی شدید در عضلات درگیر نیز، سر و کله بزند که خود می تواند به عنوان رساندن عضلات به درجه ای ناتوانی از جنبه استقامتی، نیز در نظر گرفته شود.

حال که ورزشکار ما با تحمل این سوزش و افزایش سرعت تکرارها، سدهای ذهنی و عضلانی را دارد درهم می کوبد و جلو می رود، دست آخر به نقطه ای خواهد رسید که دیگر واقعا نمی تواند تکرارها را با تکنیک صحیح و در طول بازه کامل حرکتی اجرا کند، در اینجا است که شروع به اجرای تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی نموده، که بهتر است برای این تکرارهای نیمه و یک چهارم، بخش پایین حرکت در نظر گرفته شود، یعنی نقطه ای از مماس شدت سینه با زمین تا میانه یک تکرار کامل، با این رویکرد، بیشترین فشار اعمال شده متوجه عضلات سینه ای خواهد بود.

البته می توان زمانی که در این بازه نیز به ناتوانی رسید، ۱۰ ثانیه استراحت کرده، حالا در بخش بالای حرکت، یعنی از نیمه دامنه فرضا بخش مثبت تکرارها، تا نزدیکی های قفل شدن مفصل آرنج، هر چندتا تکرار نیمه و یک چهارم بازه کامل حرکتی را نیز در چنته دارد، رو کرده و داستان را با حداکثر کیفیت، به پایان رساند.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *