کنکاشی در اجرای تمرینات با وزن بدن – بخش اول

درود بر شما، به کررات در خصوص تمرین در منزل یا کلا تمرین در محیطی غیر باشگاهی، با حداقل امکانات و در برخی موارد بدون کوچکترین لوازم جانبی، تنها با وزن بدن ورزشکار، خدمتتان مطلب ارائه کرده ام. با توجه به وضعیت پیش آمده این روزهای برخی کشورهای جهان، کارشناسان امر، به عدم حضور در مکانهایی مانند باشگاه ها، توصیه می کنند.

مجددا قصد دارم در تعداد پست های پی در پی، به کنکاش اجرای تمرینات با وزن بدن، با توجه به تجربیات شخصی و داشته هایم در طی این سالها و بهره بردن از وبسایت های فوق العاده ارزشمندی مانند Athleanx و یا سایت انجمن تمرینات بدنی ایالات متحده آمریکا، پرداخته و تا آنجا که ذهنم یاری می کند، شما را نیز در داشته هایم سهیم نمایم. پس برویم سراغ داستان….

در ابتدای امر بایستی یکسری مواردی که به صورت شایعه و برداشت ذهنی غلط از تمرینات با وزن بدن، وجود دارد را از ذهن شما، پاک نمایم. خیلی از عزیزان تصور می فرمایند که استفاده از وزنه آزاد، که همان دمبل ها و هالتر می باشد و در کنارش استفاده از دستگاه ها، بدون چون و چرا، در خصوص افزایش توده عضلانی، بر اجرای تمرینات با وزن بدن، برتری دارند، معتقدان به این موضوع، این امر را فراموش کرده اند که برای عضلات، اضافه بار اعمال شده ملاک بوده، نه نوع و وسیله اعمال این اضافه بار، در حقیقت بدن من و شما، نمی تواند درک کند که آیا تفاوتی میان ابزار بکار گرفته شده وجود دارد؟ پس برایش اهمیتی ندارد که شما چگونه آن را به چالش کشیده اید، تنها در برابر این اعمال فشار درست و کنترل شده، با افزایش حجم و قوای توده عضلانی، واکنش نشان می دهد.

مورد دوم اینکه، اکثر عزیزان، در حین اجرای تمریناتشان، به طرز وحشتناکی از تقلب کردن در اجرای حرکات، بهره می برند، یعنی از انواع حرکات پرتابی جهت جابجا سازی بار بکارگرفته شده در تمرین، استفاده کرده و به هر طریق که شده، سعی در اجرای تکرار ها دارند، متاسفانه، اوضاع اجرای حرکات با وزن بدن، از این هم خراب تر است……

ادامه دارد…
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *