آناتومی حرکت پرس سرشانه دمبل موازی – بخش نهایی

درود بر شما، در زمان پرس کردن دمبل ها به سمت بالا، بایستی سینه را بیرون داده و سرشانه ها را از عقب به یکدیگر نزدیک نمایید، این حالت از قوز کردن شما جلوگیری کرده و موجب می شود که عضلات درگیر در بهترین وضعیت بیومکانیکی خود جهت اعمال نیرو، قرار بگیرند.

در حین اجرا، تمرکز خود را بر کارکرد عضلات سرشانه معطوف دارید و تصور نمایید که دستان شما تنها یک سازکار کمکی برای جابجا سازی وزنه هستند، تا به این شکل از درگیری عضلات پشت بازو کاسته و تمکز فشار را بر عضلات سرشانه خود، قرار دهید.

در این حرکت، می توان از یکسری تکنیک های شدت دهنده نیز، بکار برد. برای مثال در ابتدا می توانید بوسیله یک حرکت تک مفصلی مانند نشر از جانب دمبل یا دستگاه، عضلات بخش میانی سرشانه ها را به ناتوانی رسانده، سپس بدون درنگ به سراغ این حرکت آمده و عضلات پیش خسته شده را، مجددا تحت بار تمرینی قرار دهید.

همچنین می توان از حرکت چند مفصلی کول هالتر با گیرش عرض دستها باز تر از عرض شانه ها و تمرکز روی کارکرد عضلات کناری سرشانه ها، حرکت را تا ناتوانی پیش برد، مجددا بدن اتلاف وقت به سراغ پرس سرشانه دمبل موازی رفته و در این حرکت نیز تا ناتوانی پیشروی نمایید. این رویه ها، فشار بسیار مفیدی را بر بخش کناری سرشانه شما، اعمال می کنند، یعنی یکی از عضلاتی که به شما ظاهری عریض را از نمای روبرو و پشت، اعطاء می کند، به خوبی تقویت خواهد شد.

همچنین از درآپ ست ها یا همان ست های کمک کردنی نیز می توان به راحتی در این حرکت، بهره برد، دمبلی را انتخاب می کنید، تا ناتوانی پیشروی می نمایید، بلافاصله دمبلی سبک تر را برگزیده، مجددا تا ناتوانی، می توان یکی دو بار دیگر این روند را تکرار کرد.

به شخصه، شما عزیزان را به استفاده از تکنیک کمکی در این حرکت، توصیه نمی کنم، چرا که کوچکترین اشتباه در امر ارائه کمک از سوی حریف تمرینی می تواند فاجعه به بار آورد و شدیدا شما را در معرض آسیب دیدگی قرار دهد.

امیدوارم این سری از پست ها نیز، برایتان مفید واقع شوند.
جهت تهیه برنامه های تمرینی و تغذیه ای، متناسب با ژنتیک، شرایط شغلی و اجتماعی و اهداف خود، می توانید با بنده در تماس باشید:
@mehranmoosavipour
برقرار باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه ها

  1. ممنون جناب موسوی پورعزیز بابت خوش قولیتون-مثل همیشه عالی

  2. کجایند استاد نماهای بدنساز که بیان و بخونن و سرتعظیم فرود آورند.بسیااااار عالی .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *