خوب، بد، زشت…کیفیت، کمیت، تمرین زدگی – بخش هفتم

درود بر شما، در ادامه مبحث، همانگونه که ذکر گردید، کمی هم به تمرین دادن عضلات متقابل با استفاده از سوپر ستها، می پردازم.

در گذشته، مفصلا در این خصوص و بصورتی جامع درباره این رویه های تمرینی، مطلب قرار داده ام، حال مختصرا به آن خواهم پرداخت. فرضا فردی که دارای ساعات کاری طولانی است و چندان وقت ندارد تا صرف تمرین بنماید، می تواند به راحتی در عرض بیست دقیقه تا نیم ساعت، آنچنان فشار خرد کننده ای را به عضلات سینه و زیربغل خود وارد نماید که بیا و ببین.

حتی، همانطور که این موضوع را نیز مفصلا شرح داده ام، به راحتی می تواند با حداقل امکانات، فرضا مکانی برای اجرای بارفیکس و یا پارالل و یا دارا بودن باند تی آر ایکس، به راحتی این تمرینات را تنها با وزن بدن خود، در منزل انجام داده، ضمن اینکه به کیفیت شغل و زندگی خود آسیبی وارد نمی کند، دارای تناسب اندامی درخور شده، سلامتی بدنی و زندگی خود را صد چندان می نماید.

بایستی این نکته را ذکر کنم که بنده شخصا در منزل به تمرین می پردازم، البته تقریبا به ۱۵۰ کیلوگرم وزنه و تجهیزات مربوطه در همین منزل، دسترسی دارم، منتها علاقمند به تمرین با وزن بدن، می باشم. برای اینکه موضوع کمی روشن شود، تمرین خود را مثال می زنم که جهت اعمال بار بر عضلات سینه ای و زیربغل، در مجموع بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان صرف می کنم، با توجه به شناختی که از بدن خود دارم و ارتباط ذهنی عضلانی ای که در طی سالها دست و پنجه نرم کردن با انواع تمرینات مقاومتی و بدنسازی کسب نموده ام، به راحتی با حداقل مقدار تمرین و با حداکثر شدت و کیفیت، به عضلات یورش می برم.

تمرین متشکل است از سوپر ستهای متقابل با رویکرد استراحت و توقف، منتها استراحت کامل تنها مابین یک مجموعه حرکت وجود دارد، یعنی در ابتدا حرکت پول آور و قفسه سینه را بوسیله باند تی آر ایکس، بصورت سوپرست اجرا کرده، پول آور را تا ناتوانی می روم، بلافاصله قفسه، مجددا بدون استراحت پول آور، بدون استراحت به سراغ قفسه می روم و دست آخر بدون هیچ اتلاف وقتی، یکبار دیگر این چرخه را تکرار می کنم، یعنی می شود یک ست پول آور و یک ست قفسه، که با رویکرد استراحت و توقف اجرا شده ولی در زمان استراحت یک حرکت در حال پرداختن به حرکتی دیگر، می باشم.

این رویه دارای مزایایی بسیار بوده که در روزهای آینده به آن خواهم پرداخت.
ادامه دارد….
استوار باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *