عدم تناسب در عضلات بخش پشتی سرشانه – بخش سوم

درود بر شما، قبلا هم در توضیحات مربوط به آناتومی حرکت نشر خم دستگاه یا همان باترفلای معکوس که با دستگاه قفسه سینه یا همان باترفلای زده می شود، توضیحات کاملی را خدمتتان ارائه کرده ام. در اینجا تنها مجددا تاکیید می کنم که در حالتی که شما دستگیره هایی را در دست می گیرید که کف دستان شما به سمت زمین خواهد بود، می توان به گونه ای بیشترین انقباض را در عضلات درگیر، ایجاد نمود.

در حرکات کششی که بخش اعظم درگیری عضلانی مربوط به عضلات بزرگ بالای پشت یا به شکلی همان لاتسیموس دورسی، می باشد، شما می توانید با کشش دستگیره به سمت بخش هایی بالایی از بدنتان، یعنی به سمت کمربند شانه ای، درگیری عضلات بخش پشت سرشانه ها را افزایش داده و از اعمال بار تمرینی بر عضلات زیربغل، بکاهید. یا اینکه اگر در حال اجرای حرکتی مانند کشش معکوس یا همان بارفیکس استرالیایی هستید، بدن را آنچنان در زیر میله یا دستگیره های مربوطه قرار دهید که در زمان بالا کشیدن بدن، دست ها در مسیری به سمت کمربند شانه ای پیش روند.

حرکت دیگری که این روزها به شکلی فراگیر جهت تقویت عضلات پشت سرشانه، در حال استفاده شدن است، حرکت فیس پول، می باشد. اغلب عزیزان این حرکت را کاملا اشتباه انجام می دهند (توضیحات حرکتی آن را در گذشته در قالب آناتومی حرکت فیس پول، شرح داده ام). عزیزان از وزنه بیش از حد سنگین استفاده کرده که موجب می شود بدن جهت اجرای تمرین و کشش بار تمرینی به سمت تنه، به مقداری بیش از حد، عضلات زیربغل را درگیر ساخته و آرنجها در زمان کشش وزنه، به جای اینکه به سمت بالا و عقب متمایل شوند، به سمت پایین بدن، جهت گرفته و به عقب کشیده می شوند، همین امر به راحتی کل مزایای این حرکت را بر هم زده و درگیری و کارکرد عضلات بخش پشتی سرشانه را به حداقل خود می رساند.

ادامه دارد….
پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *