افزایش توان…

درود بر شما، در علم فیزیک توان را با مقدار انجام کار در واحد زمان بوسیله واحدهایی همچون اسب بخار یا وات تعریف می کنند، برای مثال یک اسب بخار معادل نیروی است که بتواند در عرض یک ثانیه باری برابر با ۷۵ کیلو گرم را یک متر از زمین بلند کند.

حال اگر یک ورزشکار قدرتی بخواهد توان خود را افزایش دهد بایستی چکار کند؟

یک راه و روش آن همین سعی در انجام کار در زمانی کمتر یا انجام کاری بیشتر در زمانی ثابت است، یعنی یکی از این دو متغییر را بایستی با ثابت نگاه داشتن متغییر دیگر، افزایش دهد.

همچنین کار را با جابجا کردن بار در مسافتی معین تعریف می کنند، حالا چه شما مسافت را ثابت نگاه داشته و مقدار بار را افزایش دهید، چه مقدار بار را ثابت نگاه داشته ولی بجایش مسافت جابجایی را افزایش دهید، می گویند شما کار بیشتری را انجام داده اید.

اگر فرض کنیم در باشگاه شما قصد افزایش توانتان را در حرکت بارفیکس داشته باشید، بایستی یک مقدار زمان مشخصی را مد نظر قرار بدهید و همچنین هدفتان رسیدن به تعداد تکراری مشخص در این مقدار زمان باشد ( عملی که دقیقا در مسابقات کراس فیت و باشگاه های آن اتفاق می افتد)، شما بعد از تعدادی استراحت و توقف در اجرای تکرارها تا ناتوانی در عرض یک زمان یک دقیقه ای، مجموعا به ۲۵ تکرار بارفیکس رسیده اید، اگر بخواهید توان خود را افزایش دهید یا بایستی به صورت تدریجی با رعایت اصل اضافه بار یا همین تعداد ۲۵ تکرار بارفیکس را در زمانی کمتر از ۱ دقیقه به اجرای بگذارید، یا اینکه تعداد تکرارهای اجرای حرکت بارفیکس را در عرض زمان یک دقیقه افزایش دهید تا بصورت تدریجی بر توان عضلاتتان بی افزایید.

همین اجرای حرکت بوسیله تکنیک استراحت و توقف بسیار شما را در افزایش توانتان یاری می رساند، یعنی اجرای تکرارها تا ناتوانی، استراحتی کوتاه از ۵ تا ۳۰ ثانیه، مجددا ادامه تکرارها بار دیگر تا ناتوانی.

پیروز و سربلند باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *