تاثیرات غیر مستقیم حرکات – بخش نهایی

درود بر شما، یکی از راهکاری هایی که می شود به گونه ای موثر، جهت افزایش حجم عضلات دوسر و سه سربازویی و یا عضلات سرشانه از آن بهره جست و به شکلی از همین تاثیرات غیر مستقیم حرکات، بهره می برد، استفاده از از بارفیکس دست جمع مچ برعکس برای عضلات دو سربازو، حرکت دیپ میان دو نیمکت و پارالل برای عضلات سه سربازویی و بخش جلویی سرشانه ها و حرکاتی مانند زیربغل هالتر خم و قایقی سیم کش، هم برای عضلات دوسر بازویی و هم بخش پشتی سرشانه، می باشد.

فرد ورزشکار، بایستی رویکرد خود را در قوی شدنش در اینگونه حرکات، قرار بدهد. در گذشته هم عرض کرده ام، تاثیری که حرکات چند مفصلی بر کل عضلات بدن دارند، بسیار فراتر از تاثیرات حرکات تک فصلی و ایزوله، می باشد. این روزها ورزش کراس فیت، بسیار باب شده است. به بدن ورزشکاران تراز اول آن که نگاه کنید، همگی دارای عضلاتی بسیار حجیم در بخش بازوان، سرشانه ها و غیره هستند. ایشان یک بخش بزرگی از تمرکز تمریناتشان بر روی حرکاتی مانند پارالل و انواع بارفیکس، می باشد.

در حین تمرینات یا مسابقاتشان، اهمیتی هم نمی دهند که کدام عضله در حال کارکرد است، تنها هدفشان جابجا سازی بار تمرینی می باشد، خوب اینکه نکته را، یک ورزشکار پرورش اندام می تواند در رشته خود بهینه سازی اش کند و مورد استفاده قرار دهد، یعنی بجای استفاده از حرکاتی پرتابی و همراه با تقلب، اسلوب حرکتی صحیح را استفاده کرده و سعی داشته باشد که با استفاده از اصل اضافه بار، بر شدت اجرای حرکاتی مانند نمونه های ذکر شده، بی افزاید.

این حرکات به راحتی می توانند به شما بازوانی بسیار حجیم را ارائه کنند، حال در کنار آنها، این حجم کسب شده را می توانید با اسفاده از حرکات تک مفصلی شکل دهید.

پیروز باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *