تمرین عضلات بازویی در رشته ورزشی کراس فیت – بخش چهارم

درود بر شما، در ادامه معرفی حرکات مفید تقویت عضلات بازویی جهت ورزشکاران رشته کراس فیت، برویم سراغ حرکت بسیار کاربردی زیربغل هالتر خم، یا همان کشش هالتر در حالت خمیده، البته در اینجا ما با نوعی از این حرکت کار داریم که به عنوان هالتر خم دوریان یتسی نیز، معروف است.

در گذشته طی پستی کامل، نحوه اجرای حرکت را خدمتتان توضیح داده ام. از نکات مهم این حرکت می توان به عدم قوز کردن در طی اجرای حرکت و عدم خم کردن سر و گردن به سمت زمین و پایین، اشاره کرد، چرا که خم کردن سر به سمت زمین می تواند بصورت نا خواسته شما را به قوز کردن ستون فقرات، متمایل نماید و در پی آن فشار بسیار مخربی را به دیسک بین مهره های ستون فقرات وارد سازد.

در حین اجرای حرکت بایستی کف دستها خلاف جهت بدن، به سمت جلو قرار گرفته باشند. زمانی که یک پرورش اندام کار به اجرایی این حرکت می پردازد، هدف اصلی تقویت عضلات پشت و زیربغل می باشد، به گونه ای که بازوان خود را تنها مانند قلابی تصور نموده که وزنه را در اختیار دارد و بخش اعظم توان از عضلات پشت، تامین می شود، در کنارش از بند لیفت استفاده کرده تا درگیری عضلات دست را به حداقل خود برساند.

ولی زمانی که قصد داریم از عضلات پشت جهت تقویت عضلات دوسربازو و ساعد، کمک بگیریم، داستان متفاوت می شود، بایستی تمرکز را روی کارکرد عضلات دوسربازویی قرار داده و از بند لیفت استفاده ننماییم تا بخش زیادی از بار تمرینی به دوش عضلات دوسر بازویی منتقل شود. در این حرکت استفاده از تکنیک تکرارهای نیمه و یک چهارم حرکتی، به خوبی عملکرده و عضلات را به کارکرد حداکثری، وادار می نماید.

ادامه دارد…
سربلند باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *