چه تعداد ست تا تحریک عضلانی به رشد – بخش دوم.

درود بر شما، در گذشته ام ذکر کرده ام، شما بایستی سعی داشته باشید که ارتباط ذهنی و عضلانی خود را تقویت کنید تا بتوانید با حداقل کمیت و حداکثر کیفیت، عضلاتتان را به رشد تحریک نماید. همینطور که سابقه تمرینی تان بالاتر می رود و می توانید با کیفیت و شدتی بالاتر عضلاتتان را تمرین دهید و متعاقب آن حجم عضلانی شما نیز در حال افزایش می باشد، قدرت ریکاوری تان همچنان بوسیله خصوصیات ژنتیکیتان و تغذیه، استراحت، سطح استرس روزانه و استرس تحمیل شده به عضلات در طی یک جلسه تمرینی و مواردی دیگر همچون هیدراته یا دی هیدراته بودن بدن، تحت تاثیر قرار خواهد داشت.

حال شما هر چه مقدار کمیت تمرینی یا همان حجم تمرین خود را افزایش دهید، به نسبت بر سرعت ریکاوری خود تاثیر منفی گذاشته و انرژی حیاتی به منظور رشد عضلاتتان را صرف تمرینی خواهید کرد که واقعا نیاز به این حجم و کمیت نداشته است. بارها خدمتتان عرض کرده ام، گول برنامه های نمونه ای که در مجلات چاپ می شود و اکثر آنها شامل ده ها ست از این حرکت و آن حرکت است، را نخورد. همچنین بایستی در نظر داشته باشید که افرادی هستند که دارای درجه ها و مدارک عالی مربیگری ملی و بین الملی و عناوینی این چنینی هستند، به برنامه تمرینی نوشته شده توسط ایشان هم که نگاه می کنید، با ۱۵ تا ۲۰ ست تمرین جهت عضلاتی مانند دو سر بازو، مواجه می شوید. پیروی از یک چنین رویه های تمرینی، نه تنها سازنده نیست بله به مرور عضلات شما را تخریب خواهد کرد.

برخی از افراد صاحب نام، به این امر افتخار می کنند که هر جلسه تمرین ایشان ۲ تا ۳ ساعت زمان می برد، بدن ایشان هم بسیار عضلانی و کوه پیکر است، جدا از مبحث تغذیه از مواد طبیعی، اگر دارو را از ایشان بگیرند، همه چیز تمام است….

رویکرد حرفه ای در این ورزش یعنی رعایت اصولی صحیح در خصوص تمرین، تغذیه و استراحتی درخور شرایط ژنتیکی و زندگی شما، نه پیروی کردن از رویه تمرینی افراد صاحب نام.

ادامه دارد…
مانا و سرفراز باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *