تکنیک تکرارهای کمکی یا پرتاب وزنه از اینسو به آنسو…..

درود بر شما، برخی از ورزشکاران عزیز، تکنیک تمرینی تکرارهای کمکی به نوعی تکرارهای نگاتیو را با پرتاب کردن وزنه از اینسو به آنسو اشتباه گرفته اند.

در گذشته هم خدمت شما بزرگواران عرض کرده ام، زمانی که شما در حال اجرای یک تکرار کمکی هستید، دامنه مثبت تکرار بایستی در نهایت کنترل و ریتمی معقول، با کمک یار تمرینی یا هر ابزار کمک کننده دیگری اجرا شود، نه اینکه واحد کمک کننده تمامی بار را بر دوش کشیده و ورزشکار تمرین کننده کاملا منفعل باشد.
از سوی دیگر در بخش اجرای دامنه منفی تکرارها، دیگر ورزشکار مربوطه بایستی تمام و کمال کمر همت بسته و در برابر حرکت بار تمرینی در جهت موافق جاذبه زمین، بصورتی کاملا کنترل شد، به گونه ای مقاومت کرده تا عضله دامنه منفی را طی نماید.

نکته ای که بایستی حتما مورد نظر قرار گیرد، حرکت آهسته تر در بخش منفی تکرار می باشد، یعنی مثلا اگر دامنه منفی را با کمک در طی یک ثانیه اجرا کرده باشید، دامنه منفی را بایستی حداقل در طی دو ثانیه به اجرای بگذارید، نه اینکه تنها وزنه بین دو نقطه به اینسو و آنسو پرتاب شود.
به عنوان یک بدنساز شما با کمک بار تمرینی به ساخت عضلاتتان می پردازید و هدف شما پرورش عضلات و قدرت آنها می باشد، نه جابجا کردن بی هدف وزنه.

پاینده و استوار باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *