افزایش توان در حرکات پارالل و بارفیکس…

درود بر شما، در گذشته نیز روشهایی را جهت افزایش توان در اجرای حرکاتی مانند بارفیکس و یا پارالل خدمتتان عرض کرده ام، این دو حرکت واقعا می توانند بخش اعظم عضلات بالاتنه شما درگیر کرده و به رشد تحریک کنند.

یکی دیگر از راه هایی که می تواند شما را در اجرای این حرکات قوی سازد، استفاده از حرکت زیربغل کشش رو به پایین دستگاه و یا انواع حرکات لت سیم کش، جهت تقویت قوای حرکتی در حرکت بارفیکس و حرکت پارالل دستگاه جهت تقویت قوای اجرایی حرکت پارالل و یا استفاده از دستگاه هایی که بوسیله تنظیم وزنه، به شما در اجرای حرکات یاری می رساند، می باشد.

روش مورد استفاده به این شکل است که شما درصدی از وزن خود را روی دستگاه تنظیم کرده و حرکت را تا ناتوانی اجرا می کنید، این مقدار درصد وزنی را بایستی آنچنان تنظیم کنید که حداقل ۶ تکرار و حداکثر ۱۰ تکرار را بتوانید تا ناتوانی اجرا کنید.

زمانی که توانستید با آن وزنه تمرینی بیش از ۱۰ تکرار را اجرا کنید، می بایستی مقدار وزنه ای با درصد بیشتری از وزنه بدنتان را بکار گیرید، تا رفته رفته بتوانید با وزنی معادل وزن خودتان و تنظیم شده بر روی دستگاه، حداقل ده تکرار را تا ناتوانی اجرا کنید. در اینجا دیگر می توانید رفته رفته به سراغ خود حرکت اصلی رفته و توانایی خود را در اجرای آن محک بزنید.

مثالی می زنم تا فهم موضوع راحت تر شود، فرض کنید ورزشکاری دارای وزن ۱۰۰ کیلو بخواهد حرکات بارفیکس و پارالل را اجرا کنید، منتها توانایی اجرای آنها را نداشته باشد، ورزشکار ما پس از آزمون و خطا درمی یابد که با مثلا ۶۰ درصد از وزن خود می تواند حرکات ذکر شده را برای حداقل ۶ تکرار تا ناتوانی، به اجرا بپردازد، رفته رفته با پیشرفت جلسلت تمرینی و رعایت اصل اضافه بار، با این مقدار وزنه، می تواند ۱۰ تکرار را تا ناتوانی اجرا کند، حال زمان استفاده از وزنه ای معادل ۷۰ درصد از وزن بدن می باشد و ادامه روند ذکر شده…
امیدوارم این روش برایتان مفید حاصل شود.

پاینده و سرافراز باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه ها

  1. سلام
    درمورد خرید دستگاه بدنسازی
    راهنمایی می خواستم

    یا اگر ممکنه یک صفحه از ساییتون رو که در مورد خرید بدنسازی و راهنمای خرید مطلب نوشتین معرفی کنید

    درضمن سایتتون فوق العادست
    دوباره به سایتتون میام و
    منتظر پاسخ هستم

    با تشکر از سایت خوبتون

    • درود بر شما دوست عزیز، استدعا می کنم، شما لطف دارید. در این خصوص تاکنون در سایت مطلبی قرار نداده ام، هرگونه پرسشی دارید، بفرمایید، در صورتی که دانشی درباره آن داشته باشم، پاسخگو هستم خدمتتان. سربلند باشید.

  2. ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *