خطاها و اشتباهات اجرایی در حرکات زیربغل…

درود بر شما، در اجرای حرکات مربوط به عضلات زیربغل، معمولا بخاطر یکسری اشتباهات، از تاثیر و کارایی حرکت به شدت کاسته می شود و در نتیجه ورزشکار مربوطه تصور می کند که فرضا بدن ایشان استعداد پرورش لازم را ندارد، در حالی که اشکال کار از جای دیگریست….

در اینجا یکسری از این خطاهای حرکتی را خدمتتان مختصرا شرح می دهم:

  • عدم استفاده از بند لیفت که موجب می شود معمولا ساعدها و عضلات دوسر بازو پیش از به ناتوانی رسیدن عضلات زیربغل، به خستگی رسیده و دیگر یاری ادامه تمرین و ادامه ست را از دست بدهند و ست تمرینی بدون به ناتوانی رسیدن عضلات زیربغل، به پایان می رسد و این گروه عضلانی به درستی به رشد تحریک نمی شوند.
  • استفاده از تناژ وزنه بیش از حد و بار تمرینی فراتر از توان که موجبات اجرای حرکت همراه با تقلب و خم شدن بالاتنه به سمت عقب و استفاده بیش از حد از عضلات دوسر بازویی را فراهم می کند و از کارایی حرکت به شدت خواهد کاست.
  • قوز کردن حین اجرای حرکت و عدم حفظ یک قوس رو به بیرون و جلو از جانب عضلات سینه که موجب می شود بدن در وضعیت بیومکانیکی کاملا غلط جهت اجرای حرکت قرار بگیرد و ورزشکار نتواند به درستی عضلات پشت را در طول دامنه حرکت منقبض کند.
  • عدم کشیدن سرشانه ها به سمت عقب و پایین در شروع دامنه مثبت حرکتی تا عضلات زیربغل را در موقعیتی صحیح جهت کشش بار تمرینی قرار بدهد و بار تمرینی را تا حد زیادی از دوش عضلات دوسربازویی برداشته و به عضلات زیربغل بسپارد.
  • عدم اجرای دامنه کامل حرکت به نحوی که عضلات درگیر به درستی در انتهای دامنه منفی دچار کشش مناسب نشده و همچنین در انتهای دامنه مثبت حرکت مکث و انقباض لازم به عضلات درگیر اعمال نمی شود.

پیروز و کامروا باشید.
موسوی پور

قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. سلام تشکر کاش از تصاویر هم استفاده میکردید
    https://www.kalavarzesh.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *