تمرین با استفاده از کتل بل – بخش نهایی

درود بر شما، در مجموع، رویه استفاده از کتل بل در تمرینات بدنسازی، بسیار مشابه با بکارگیری دمبل می باشد، با این تفاوت که کتل بل، برای یکسری حرکات خاص طراحی شده است که اجرای آنها با دمبل، قدری چالش بر انگیز است و البته بر عکس آن نیز صادق است.

برای مثال استفاده از دمبل در حرکتی مانند جلو بازو دمبل ایستاده، بسیار آسان تر از استفاده از کتل بل در این حرکت است، چرا که شما در زمان استفاده از این ابزار با یک مقدار وزنه ای دست و پنجه نرم می کنید که نسبت به محل گیرش آن که قرار است در دستان شما جای گیرد، به صورتی خارج از مرکز قرار گرفته و در حین اجرای دامنه مثبت و منفی تکرار ها، دسته کتل بل تمایل به گردش در دستان شما داشته که قدری اجرای تمرین را ناخوشایند، می نماید. از سوی دیگر در حرکاتی که امروزه در آمادگی جسمانی، بدنسازی رشته های ورزشی رزمی و کراس فیت کاربرد دارد، کتل بل، ابزاری بسیار مفید می باشد.

برای مثال، استفاده از این ابزار در حرکتی همانند Man Maker، بسیار کارآمد بوده و راحتی اجرا را به ورزشکار مربوطه، می بخشد. این ابزار به راحتی در حرکاتی همچون تراستر، لیفت، حرکت Clean، اسکوات و حرکاتی این چنینی، قابل استفاده بوده، لذا همانگونه که شاهد هستید، جهت اجرای رویه های تمرینی دایره ای یا آمادگی جسمانی ورزشهای رزمی، بسیار مناسب می باشد.

فرضا برای یک جودو کار، که نیازمند ایجاد قوای مناسبی در پنجه های خود می باشد، بکارگیری کتل بل، می تواند بسیار ماثر واقع شود و یک تمرین دایروی را شامل تراستر، kettlebell swing و در کنارش زیرشکم آویزان و بارپی را اجرا کرده و یک آمادگی جسمانی درخور را، به مرور ایجاد نماید.

جهت دریافت برنامه های تمرینی و غذایی، می توانید با بنده بر روی تلگرام و واتساپ با شماره ذیل، در تماس باشید:
۰۹۲۲۰۷۴۱۴۸۵
پیروز و شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *