وعده غذایی مختصر و مفید…

درود بر شما، همانطور که در گذشته نیز خدمتتان عرض کرده ام، حتما و الزاما یک وعده غذایی قرار نیست مثلا شامل مواد مثل سینه مرغ، ماهی،سیب زمینی آبپز، برنج و…..مواردی از این دست باشد.

خیلی از عزیزان ورزشکار شاغل یا محصل هستند، همین امر باعث می شود که شما به راحتی نتوانید وعده غذایی آنچنانی به همراه خود داشته باشید، یا اینکه مثلا زمان باشگاه رفتن شما به نحوه ای است که به شما اجازه نمی دهد به درستی قبل از ورزش به تغذیه پرداخته و انرژی لازم را کسب کنید. در این موارد خشکبار می تواند راهگشا باشد، برای مثال یک مشت کشمش و نخودچی(بو نداده) برای شما همچون بمب انرژی عمل می کند که بدن شما را به راحتی برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بعد از میل کردن آماده تمرین خواهد کرد.

در کنار اینها می تواند در طول زمان کار یا در زمانی که در محل تحصیل قرار دارید سه عدد تخم مرغ آبپز به همراه مثلا یک مشت مغز گردو و بادام زمینی(بونداده) را به همراه خود داشته و میل بفرمایید، همین وعده غذایی کوچک به راحتی حاوی بیش از ۳۰ گرم پروتئین بسسسیار باکیفیت است، در کنارش چربی سالم و کربوهیدرات با سرعت جذب آهسته نیز وجود دارد که مجموع اینها شرایطی بس آنابولیزان را در بدنتان بوجود خواهند آورد.

پاینده و سربلند باشید.
موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *