جلوبازو یا قله کوه…

درود بر شما، جهت شکل دهی به عضلات دوسر بازویی بصورتی که ظاهری قله مانند پیدا کند، همانگونه که در گذشته نیز خدمتتان عرض کرده ام، بایستی بخش بیرونی عضلات دوسربازویی را بیشتر از بخش داخلی تقویت کرد، چرا که این بخش بیرونی است که به عضلات دوسربازوی شما در هنگام فیگور گیری بخصوص فیگورهای مانند جفت بازو، ظاهری قله شکل را می بخشد.

در اینجا قصد دارم تمرینی را خدمتتان جهت این امر ارائه کنم، هرچند عضلات شما در قالب ژنتیکشان رشد کرده و شکل می گیرند ولی این تمرین می تواند تا حدود زیادی شما را به ظاهر مورد نظر در عضلات دوسر بازویی برساند.

تمرین تشکیل شده است از یک تری ست با تکنیک پیش خستگی شامل جلو بازودستگاه لاری ( با هالتر هم ممکن است ولی بهترین جوابدهی را جهت این تمرین نوع اجرا با دستگاه بوجود خواهد آورد) بعلاوه جلوبازو هالتر ایستاد با گیرش میله کمی جمع تر از عرض شانه و در نهایت حرکت جلوبازو دمبل چکشی.

در حرکت اول که جلوبازو لاری می باشد بایستی دامنه باز شدن دستها را به دو نیمه تقسیم کنید و جهت تمرین تنها از دامنه بالای یعنی چیزی حدودا از میانه باز شدن کامل دستها تا بالا و جمع شدن دستانتان و انقباض عضله دو سر بازویی، در این حرکت وزنه ای را انتخاب بفرمایید که در دامنه تکرار ۸ الی ۱۰ به ناتوانی برسید.

پس از رسیدن به ناتوانی بلافاصله بوسیله هالتر و تنطیم وزنه ای که شما را حدودا در رنج تکرار ۱۲ الی ۱۵ به ناتوانی برساند به اجرای جلوبازوهالتر ایستاده در دامنه کامل حرکتی خود بپردازید.

بار دیگر پس از رسیدن به ناتوانی بدون درنگ به اجرای حرکت جلوبازو دمبل چکشی رفته و بوسیله دمبلهایی که شما را حدودا در رنج تکرارهای ۱۵ الی ۲۰ به ناتوانی برساند به اجرای تمرین بپردازید.

این می شود یک تری ست با رویکرد تقویت بخش خارجی عضلات دوسربازویی و تقویت عضلات قدامی بازو که در مجموع به عضلات دوسربازویی ظاهری قله شکل را می بخشد.

می توانید این تری ست را بر حسب ژنتیک، اهداف و سابقه تمرینیتان بین یک تا دوبار دیگر تکرار بفرمایید، هرچند اگر از تکنیکهای شدت دهنده دیگری هم در طول تمرین بهره ببرید بهتر است دیگر به فکر تری ستهای اضافه نباشد تا مبادا عضلات را دچار تمرین زدگی کنید.

برقرار باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *