ددلیفت و رشد عضلات ساعد، شکم و فیله کمری…

درود بر شما، دوریان یتس، رونی کلمن و ….. تعداد زیادی از ورزشکاران سطح حرفه ای، به ندرت بصورت مستقیم روی عضلات شکم و ساعد خود تمرین مستقیم انجام می دادند، بخصوص زمانی که به سطح حرفه ای رسیده بودند و عضلاتشان به پختگی لازم رسیده بود.

اجرای مستمر حرکت ددلیفت توسط این ورزشکاران حرفه ای باعث شده بود ایشان دارای عضلات ساعد، شکم و حتی فیله کمری بسیار حجیم و دارای چگالی بالا بشوند.

خیلی از عزیزان تصور می فرمایند عضلات ساعد نیازمند تمرین مستقیم هستند، غافل از اینکه این عضلات به نحوه ای موثر در حرکات مربوط به عضلات پشت و زیربغل، به کارکرد درگیر شده و به رشد تحریک می شوند، چرا که وظیفه آنها در حین اجرای حرکات مورد نظر نگاه داشتن بار تمرین در موقعیت ایزومتریک بوده که خود موجبات کارکرد حداکثری ساعدها را فراهم می کند.

اجرای حرکت ددلیفت

در کنار این عضلات و در حین اجرای حرکت ددلیفت عضلات فیله کمری نقشی اصلی را بازی کرده و بخش بالایی از بار تمرینی را به دوش می کشد، همچنین عضلات شکم نیز وظیفه نگاه داشتن میان تنه در موقعیتی صحیح را در کنار عضلات فیله کمری داشته و در حین اجرای تمرین بوسیله انقباض ایزومتریک، به رشد تحریک می شوند.

در مجموع حرکت ددلیفت اگر به درستی اجرا شود نقش بالایی در رشد عضلات شما خواهد داشت.

موفق و پیروز باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *