حرکت Burpee

درود بر شما، حرکت بارپی از دسته حرکات ترکیبی و پلیومتریک بوده که بصورت همزمان موجب درگیری عضلات سه سربازویی، سینه، سرشانه، چهارسر ران، عضلات شکم، عضلات نشیمنگاه و عضلات ساق پا می شود.

همین تعداد بالای گروه های عضلانی درگیر در تمرین موجبات ترشح حداکثری هورمونهای آنابولیزان را در بدن ورزشکار مهیا می سازد.

نکاتی که بایستی در این حرکت مد نظر قرار گیرد همان مباحثی است که در حرکات شنا سوئدی و اسکوات بایستی رعایت شود، برای مثال در زمان اجرای بخش شنا سوئدی بایستی حتما از قفل کردن مفصل آرنج در انتهای دامنه مثبت حرکتی پرهیز کرد.

حرکت Burpee

همچنین در طول اجرای حرکت بهتر است جهت سر و گردن ثابت حفظ شود چرا که اگر ورزشکار در حین اجرای حرکت سر و گردن را به جهتی بچرخاند ممکن است موجبات گرفتگی عضلاتی را فراهم کند.

این حرکتی است که ورزشکاران کراس فیت، گشتی گیران، ورزشکاران هنرهای رزمی بخصوص جودوکارن و عزیزانی که در هنرهای رزمی ترکیبی فعالیت می کنند به نحوه احسن از آن بهره می برند.
همچنین ورزشکاران رشته های ورزشی پاورلیفتینگ و پرورش اندام می توانند به خوبی از این حرکت جهت تمرینات قلبی و عروقی به سبک دایره ای و با کمک گرفتن از تکنیک هایی مانند “تاباتا” جهت تقویت قوای کلی جسمانی خود بهره برده و به سوزاندن چربی های بدن خود در کنار رژیم غذایی صحیح کمک شایانی بکنند.

سربلند باشید.

حرکت بارپی
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *