آناتومی حرکت پرس سینه دستگاه

  • توسط مهران موسوی‌پور
  • بهمن ۱۶, ۱۳۹۷
  • ۱ دیدگاه

درود بر شما، حرکت پرس سینه دستگاه، چه در وضعیت تخت، چه شیب منفی و چه در شیب مثبت تکیگاه پشتی دستگاه، از دسته حرکات ترکیبی بوده که بصورت همزمان موجبات درگیری عضلات سینه ای، بخش جلویی سرشانه و عضلات سه سربازویی را فراهم می کند.

بصورت کلی برخی دستگاه های پیشرفته موجود هستند که به شما این قابلیت را می دهند که پشتی دستگاه را در وضعیتهای مختلف بتوانید تنظیم کنید و حالات بالاسینه و زیرسینه را نیز شبیه سازی کنید.

بطور کلی زمانی که شما میز را در حالت پرس تخت قرار می دهید بایستی آنچنان در دستگاه قرار بگیرید که دستگیره ها تقریبا هم تراز با خط نوک سینه قرار گیرند، در حالت بالاسینه دسته ها تقریبا در ناحیه بالایی سینه نزدیک به استخوان ترقوه قرار گرفته و در وضعیت زیر سینه دستگیره ها در بخش پایینی سینه شما واقع بشوند.

بهتر از دستگیره های دستگاه دارای کمی تمایل رو به بالا باشند تا درحین اجرا مچ دستان شما را در وضعیت بیومکانیکی بهتری قرار داده و فشار اعمالی را بر این ناحیه قدری کاهش دهند.

در شروع دامنه مثبت ممکن است اگر بخواهید دستگیره ها را در دستان خود بگیرید، مجبور باشید کمی بدن را متمایل به طرفین کنید تا در وضعیت گرفتن دسته ها قرار بگیرید، این امر می تواند به سرشانه سمت دیگر اعمال کشش بیش از حدی را صورت دهد و موجبات آسیب را در این ناحیه بوجود بیاورد، پس بهتر است یک دستگیره را خودتان با متمایل کردن بدن در دست گرفته و دسته دیگر را از حریف تمرینی جهت گیرش آن، یاری بخواهید، یا اینکه برخی دستگاه ها دارای پدالی هستند که با اعمال فشار بر روی آنها بوسیله پاها، هر دو دسته به جلو آمده و گیرش آنها را برای شما راحتتر می سازد.

در ابتدای شروع حرکت هر چه ساعدهای شما نسبت به هم زاویه ای روبه داخل بدن را بوجود بیاورند، فشار اعمالی بیشتر بر عضلات سه سر و سرشانه ها خواهد بود و هر چه زاویه ایجاد شده به سمت بیرون بدن باشد اعمال فشار بیشتر بر عضلات سینه خواهد بود و اگر ساعدها با هم موازی باشند اعمال فشار بصورت متناسب بین اعضای درگیر در حرکت تقسیم می شود.

در زمان پرس کردن وزنه عمل بازدم و در حین اجرای دامنه منفی عمل دم را به اجرای بگذارید. بین ۱ تا ۲ ثانیه را صرف دامنه مثبت و ۲ تا ۴ ثانیه را صرف دامنه منفی حرکت کنید.

از قفل کردن مفصل آرنج در انتهای دامنه مثبت حرکت بپرهیزید.

پاینده و سربلند باشید.

پرس سینه دستگاه
قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. سلام.ممنون از این مطالب مفید.
    چطور میشه با شما تماس گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *