آناتومی حرکت ساق پا دستگاه پرس

درود بر شما، حرکت ساق پا دستگاه از آن دسته حرکاتی است که در عین حال که بسیار کارآمد می باشد، مورد کم توجهی و بی مهری توسط عزیزان ورزشکار قرار می گیرد.
مزیت اصلی این حرکت بر انواع دیگر حرکات مربوط به ساق پا، اجرای تمرین با تمرکز و انقباض و کشش به مراتب دقیقتر روی عضلات درگیر بوده، ضمن اینکه فشار تمرینی مانند حرکت ساق پا ایستاده دستگاه بر روی ستون اعمال نخواهد.

در تمامی حرکات ساق پا، رمز اصلی کارکرد صحیح عضله مربوطه اجرای کاملا کنترل شده با ریتم آهسته حرکت و اعمال مکث در بخشهای اوج انقباض حرکتی در بالای دامنه مثبت حرکت و کشش در انتهای دامنه منفی حرکت می باشد.

سعی کنید ریتم حرکت را جهت بخش مثبت حرکت بین ۲ تا ۴ ثانیه، بخش انقباض بین ۱ تا ۲ ثانیه، دامنه منفی حرکت بین ۳ تا ۵ ثانیه و کشش در انتهای دامنه منفی بین ۱ تا ۵ ثانیه را حفظ کنید.
عضلات ساق پا معمولا به تعداد تکرارهای نسبتا بالا بهتر جواب می دهند، توصیه می کنم جهت اجرای حرکت تعداد تکراهای بین ۱۰ الی ۱۵ را بکار گیرید.

اگر نوک پنجه پاها به سمت بیرون باشد بیشتر به بخش داخلی عضله دوقلوی ساق پا اعمال فشار می شود، اگر پنجه ها به سمت داخل باشند، بخش بیرونی این عضلات بیشتر درگیر می شوند و اگر کف پاها در یک مسیر موازی نسبت به هم قرار بگیرند فشار تمرینی بصورت مساوی بین عضلات دوقلویی ساق پا تقسیم می شود.

در زمان پرس وزنه عمل بازدم و در حین بخش منفی عمل دم را انجام دهید، ضمن اینکه اگر در بخشهای انقباض حداکثری و کشش انتهای دامنه منفی مکث قابل توجهی داشتید، در این نقاط بصورت طبیعی به تنفس بپردازید.
سربلند باشید.

ساق پا دستگاه پرس
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *