آناتومی حرکت Face Pull

درود بر شما، حرکت فیس پول جزو حرکات چند مفصلی یا مرکب بوده که توانایی تحریک عضلات بالای پشت، بخصوص بخش پشت سرشانه را به رشد دارا می باشد.

این حرکت را هم می توان بوسیله سیم کش و هم بوسیله دمبل اجرای کرد، منتها در زمان اجرای حرکت با دمبل بایستی بر روی یک نیمکت داز کشید تا بتوان اجرای حرکت با سیم کش را شبیه سازی کرد، هرچند بایستی این نکته را در نظر داشت که اجرای حرکت با دمبل دامنه درگیر بودن عضلات مربوطه را کاهش خواهد داد.

در زمان اجرای حرکت با سیم کش، هم می توان از دستگاه کراس اور استفاده کرد، که در این صورت بایستی قرقره دستگاه را در تراز با خط دیدتان قرار بدهید، هم می شود بوسیله متصل کردن طناب به دستگاه سیم کش لت، به اجرای حرکت پرداخت که تصویر اجرای آن را برایتان قرار می دهم تا شمائی کلی حرکت را درک بفرمایید.
سعی کنید آنچنان جهت اجرای حرکت از دستگاه فاصله داشته باشید تا در طول دامنه حرکت فشار بر روی عضلات درگیر حفظ شود، یعنی بگونه ای که در انتهای دامنه منفی یا شروع دامنه مثبت تکرارها، وزنه دستگاه روی پایه قرار نگیرد.

اجرای حرکت بوسیله دستگاه لت توسط دکتر استوپانی

خط حرکت سیم کش بایستی به نحوی به سمت صورت شما باشد آنچنان که قلاب دستگاه در انتهای دامنه مثبت کاملا مقابل صورت واقع شود.
گیرش دستان بایستی به نحوی باشد که شما طناب را از زیر درون دستانتان قرار بدهید، آنچنان که گوی یا گره انتهای طناب انگشتان شست شما را لمس کنند( مانند تصویر) نه اینکه با کف دستانتان در تماس باشند، به نحوی که در حین اجرای حرکت بخصوص انتهای دامنه مثبت حرکت، اگر انگشتان شست را باز کنید، کاملا به سمت عقب اشاره کرده باشند.

نحوه گیرش صحیح طناب


در انتهای دامنه مثبت آنچنان دستهایتان را منقبض کنید که گویی در حال اجرای فیگور جفت بازو هستید، منتها کمی آرنجها از کمربند شانه ای پایین تر و به سمت عقب در مسیری متمایل قرار بگیرند تا انقاض عضلات بالای پشت به حداکثر خود برسد.
رمز اجرای صحیح این حرکت در استفاده از وزنه ای است که بتوانید حرکت را کاملا کنترل شده اجرای کنید و بتوانید انقباض عضلانی را در انتهای دامنه مثبت حداقل یک تا دو ثانیه حفظ کرده و کل دامنه حرکتی را بدون حرکت پرتابی به آرامی اجرای کنید.

Face Pull

بهتر است یکی از پاها را جلو گذاشته تا از متمایل شدن بدن به سمت جلو جلوگیری کنید.
در زمان کشش وزنه عمل دم و در حین اجرای دامنه منفی عمل بازدم را به اجرای بگذارید.

می توان اول حرکت نشر خم دمبل یا سیم کش را به اجرای گذاشت و بلافاصله بعد از رسیدن به ناتوانی به سراغ این حرکت آمد و یک سوپرست پیش خستگی تمام عیار را به اجرای بگذارید.
همچنین در انتها می توانید یک درآپ ست را با کاهش وزنه و ادامه تکرارها، تا ناتوانی، اجرای کنید.
موفق باشید.

حرکت Face Pull
حرکت Face Pull بوسیله دمبل
آموزش تکمیلی Face Pull
قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. بالاخره یه سایت پیدا کردم اون اطلاعات جامعی که راجع به هر حرکت بدنسازی میخواستم رو داشته باشه
    مرسی بابت مطالب اموزنده تون فوق العاده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *