پرورش عضلات چهارسر ران – بخش نخست

درودها بر شما، جهت پرورش عضلات چهار سر ران، حرکات متنوعی وجود دارد، از حرکت ایزوله یا همان تک مفصلی جلو ران با استفاده از دستگاه گرفته تا انواع حرکت چند مفصلی اسکوات ها، پرس ران، انواع لانژ و حرکاتی این چنینی.

استدلال ها و مدارک علمی مختلفی وجود دارد که تعداد تکرارهای بالا را، فرضا از عدد ۱۲ به بالا، جهت این گروه عضلانی، مناسب می داند. برای مثال، گفته می شود که این گروه عضلانی، به دلیل اینکه قرار است به صورت روزانه، وزن بدن را تحمل کند، نیروی راه رفتن را تامین کند و انسان بتواند مسافت های طولانی را گام بردارد، دارای درصد بالایی از فیبر عضلانی کند انقباض بوده که جهت ساخت و پرورش یافتن، به همان تکرارهای بالا، بهتر پاسخ می دهد.

جدای از وارد شدن به آناتومی پیچیده و مباحث تخصصی، به صورت کلی، عضلات چهار سر ران، دارای بخش های داخلی و بیرونی بوده که می بایستی با یکسری رویکردهای ویژه، به پرورش متناسب آنها پرداخت. به زبان ساده، در حین اجرای حرکات، اگر پاهای خود را جمع تر از عرض شانه ها قرار بدهید، بخش بیرونی این گروه عضلانی، به صورتی متمرکز تحت فشار قرار خواهد گرفت، اگر پاها به عرض شانه ها باشد، بخش های بیرونی و داخلی، معمولا به یک میزان درگیر خواهند شد و اگر بازتر از عرض شانه قرار دهید، بخش های داخلی به رشد تقویت می شوند.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *