آناتومی حرکت پارالل به همراه نکات مربوطه…

حرکت پارالل یک حرکت ترکیبی بوده یعنی بصورت همزمان می تواند موجبات تحریک به رشد چند گروه عضلانی مختلف را فراهم کند.

هر چه شما بصورت عمود تر بدن، بخصوص بالاتنه را در طول حرکت حفظ بفرمایید و همچنین آرنجها را به سمت داخل بدن جمع کنید، عضلات سه سر بازو و بخشهای جلویی سرشانه، بار بیشتر تمرین را بدوش می کشند و هر چه بدن را در حین اجرا به سمت جلو متمایل کنید و آرنجها را به سمت بیرون بدن در بخش منفی حرکت جمع بفرمایید، بیشتر عضلات سینه ای را عهده دار اجرای حرکت خواهید کرد.

خاطرتان باشد به هیچ وجه در انتهای دامنه مثبت حرکت مفصل آرنج را قفل نکنید چراکه فشار تمرین به این مفصل منتقل شده و موجبات تخریب آرنجها را فراهم می کند.
در حین بخش منفی دامنه حرکت عمل دم را انجام دهید و در بخش مثبت یا همان به بالا پرس کردن بدن، عمل بازدم را انجام بدهید.
بین ۳ تا ۸ ثانیه را می توانید صرف بخش منفی حرکت و ۱ تا ۴ ثانیه را خرج بخش مثبت حرکت کنید.

پارالل


در انتهای دامنه منفی کشش را بایستی بصورت حساب شده و اندک روی عضلات سینه ای در زمانی که هدفتان تقویت این عضلات است، حس کنید که نشانه ای از اجرای دامنه کامل حرکت است.

چه تمرکزتان روی عضلات سینه باشد چه روی سه سربازو و سرشانه ها، بصورت کلی در نیمه بالای حرکت بیشتر سرشانه ها و پشت بازوان فعال بوده و در نیمه وسط به پایین حرکت بیشتر عضلات سینه ای نقش بازی می کنند.

پیشنهاد می کنم اگر بیش از ۶ تکرار با ریتم ۳ ثانیه بخش منفی و ۲ ثانیه بخش مثبت، قادر به اجرای حرکت هستید، یا سرعت اجرای حرکت را کاهش داده یا اینکه وزنه به کمربند خود بیفزایید.

می توانید بعد از رسیدن به ناتوانی این وزنه را رها کرده و بلافاصله مجددا به ادامه تکرارها تا ناتوانی ادامه دهید و یک درآپ ست را به اجرا بگذارید، یا مجددا بعد از رسیدن به ناتوانی ۱۰ ثانیه استراحت کنید و دیگر بار به ادامه تکرار ها مجددا تا ناتوانی پیش بروید و تکنیک استراحت و توقف را اجرا کنید.

آموزش حرکت پارالل
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *